شینهوا گزارش داد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در این نشست که با ضیافت شام همراه بود، رابطش با رئیس‌جمهوری چین را «فوق‌العاده» توصیف کرد و افزود: این دیدار، ملاقاتی بسیار مهم است.

ترامپ با اشاره به اینکه در این نشست درباره روابط تجاری با رییس جمهوری چین صحبت می کنم افزود: درباره تجارت بحث خواهیم کرد و کاری خواهیم کرد که برای پکن و واشنگتن فوق ‌العاده باشد.

&#۳۹;شی جین پینگ&#۳۹; رییس جمهوری چین نیز در این دیدار گفت: مایه خوشوقتی است که بار دیگر با رییس جمهوری آمریکا دیدار می کنم.

او گفت پس از دیدار قبلی با ترامپ، اوضاع جهان دستخوش تحولات جدیدی شده است و چین و آمریکا به عنوان دو کشور بزرگ و تاثیرگذار در زمینه مساعدت به صلح و شکوفایی جهان، به صورت مشترک مسئولیت مهمی برعهده دارند، همکاری بهترین گزینه دو طرف است.

شی اظهار تمایل کرد با استفاده از فرصت این دیدار به اتفاق رییس جمهوری آمریکا درخصوص مسایل مورد توجه مشترک تبادل نظر کند و مناسبات چین و آمریکا در مرحله بعدی را برنامه ریزی نماید.

جزییات بیشتری از این دیدار که در بحبوحه تنش های تجاری چین و آمریکا برگزار شد منتشر نشده است.

گروه ۲۰ در سال ۱۹۹۹ میلادی تشکیل و به محل اجتماع و رایزنی رهبران کشورهای توسعه یافته و اقتصادهای نوظهور جهان تبدیل شده است. این گروه ۸۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان و دوم سوم جمعیت جهان را شامل می شود.

در سال های ابتدایی فقط وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو در اجلاس های مختلف شرکت می کردند اما از سال ۲۰۰۸ به بعد و پس از رکود اقتصادی در جهان، رهبران این کشورها نیز نشست هایی برگزار کردند. از سال ۲۰۰۸ رهبران گروه ۲۰ سالی یک مرتبه دیدار کردند اما بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ زمانیکه اقتصاد جهان با بحران مواجه شد، رهبران جهان دو مرتبه در اجلاس گروه ۲۰ شرکت کردند. کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی،آفریقای جنوبی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک،آمریکا، روسیه، عربستان، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس و اتحادیه اروپا اعضای گروه ۲۰ هستند.

سیزدهمین نشست دو روزه گروه ۲۰ روزهای جمعه و شنبه در آرژانتین برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.