«ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی امروز سه‌شنبه در دمشق به دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه رفت.

در جریان این دیدار، اسد تأکید کرد که با وجود اختلاف در نوع جنگ و فشارهایی که سوریه و کره شمالی با آن مواجه هستند، ولی جوهر و هدف آن یکی است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از اسد گزارش داد که هدف از این جنگها و فشارها، تضعیف کشورهایی است که دارای استقلال رأی هستند و در برابر طرحهای غرب ایستاده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت که این جنگها محدود به سوریه و کره شمالی نیست، بلکه چنین جنگ‌هایی برای ترسیم مجدد نقشه جهان است.

رئیس جمهور سوریه در پایان تصریح کرد که دشمنی آمریکا با تمامی کشورهای مستقل، حد و مرز جغرافیایی ندارد و شکست طرحهای غربی و ایستادگی کشورهای مستقلی مانند سوریه و کره شمالی می‌تواند عرصه بین‌الملل را تغییر دهد و مجددا در آن موازنه برقرار کند.

منابع خبری اعلام کردند که احتمالا هدف از این سفر، تعیین جدول زمانی برای برگزاری نشست بین «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و بشار اسد است.

اسد چندی پیش به «مون جونگ نام» سفیر جدید پیونگ یانگ در دمشق گفته بود که تمایل دارد به کره شمالی سفر و با رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

از چهار سال پیش تا کنون، این نخستین سفر وزیر خارجه کره شمالی  به سوریه به شمار می‌رود، ولی با این وجود روابط بین دو کشور مستحکم است.

این برای نخستین بار نیست که در سال جاری، وزیر خارجه کره شمالی عازم منطقه خاور میانه می‌شود؛ یونگ هو در آگوست به جمهوری اسلامی ایران سفر و با «حسن روحانی» رئیس جمهور و سایر مسئولان بلندپایه این کشور دیدار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.