سردار قاسم رضایی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، افزود: استان هرمزگان استان بزرگ و از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است و در موضوعات و تعاملات مرزی اهمیت بالقوه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه به هر دلیلی در سال‌های گذشته زیرساخت‌های مرزبانی هرمزگان تناسبی با ماموریت‌ها و وظایف استان هرمزگان ندارد، اظهار کرد: در جهان هیج کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات برون مرزی ندارد؛ جایگاه مرز در قانون اساسی جایگاه بالایی دارد و باید به آن توجه ویژه کنیم.

سردار رضایی با اشاره به اینکه جایگاه مرز ملی است یعنی هم حق دارند و هم نسبت به آن وظیفه دارند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امینت در مرزها را مهم تلقی کرده و تاکید کردند که امنیت از مرزها شروع می شود.

وی ادامه داد: کوچکترین اتفاق در مرز بین المللی می شود و این نشان دهنده اهمیت بالای مرزبانی است که وظایف سنگینی بر دوش دارد.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از استان هایی است که از لحاظ ترددهای غیرمجاز، بار ماموریت مرزبان را بیشتر می کند، عنوان کرد: هرگونه تغییر در قیمت کالا کار مرزبانی را سنگین تر می کند؛ امروز قاچاق مشکلات جدی تحمیل کرده و وظایف مرزبانی را سنگین‌تر کرده اما سایر دستگاه‌ها متناسب با آن پیش نیامده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کسانی در مرزبانی خدمت می‌کنند که جزو بهترین‌ها و مظلومترین‌ها هستند، بیان کرد: واقعا رواست که حمایت‌ها و پشتیبانی از این افراد مظلوم اینچنین باشد که در سرما و گرما حافظ امنیت مرزهای کشور هستند. آیا می شود در اتاق زیر کولر برای این حافظان همیشه بیدار تصمیم گیری کرد؟.

سردار رضایی افزود: هنوز مرزبانی جز مشاغل سخت محسوب نشده است و خدماتی که به این افراد داده می شود آیا تنساب دارد؟؛ این موارد در خدمات دهی به مرزبانان مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم از دستگاه قضایی که معلول ملاک نباشد بلکه علت را هم در نظر بگیرند، اظهار کرد: بسیاری از فرزندان مرزبانان، پدران خود را به ندرت می بینند، آیا روا است که اینچنین در حق این افراد بی‌عدالتی شود؟.

این مقام انتظامی با بیان اینکه انتظار داشتم با توجه به عضویت فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در شورای تامین، استاندار هرمزگان در جلسه حاضر باشد، خاطرنشان کرد: ای کاش استاندار هرمزگان در جلسه بود و این دغدغه ها را در سفر معاون اول رئیس جمهور و رئیس مجلس به آن ها ابلاغ می کرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث تجهیزاتی نیاز به توجه برنامه ریزان بودجه ریزی کشور داریم، اضافه کرد: برنامه‌ها ارائه و رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفته است.

سردار رضایی ادامه داد: در سالجاری تعدادی شناور نیمه سنگین به استان هرمزگان داده شده و به‌زودی دو فروند دیگر نیز اعطا خواهد شد.

وی سردار دهکی، فرمانده جدید مرزبانی هرمزگان را از فرماندهان باتجربه و با انگیزه دانست و عنوان کرد: از تمامی خدمتگزاران این عرصه تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانند همچون گذشته شاهد تلاش‌های بی‌وقفه مرزبانان خدوم و مظلوم استان هرمزگان باشیم.

سردار رضایی خواستار هماهنگی در تعاملات مرزبانی و دریابانی در استان هرمزگان شد و اضافه کرد: هرجا تعادل قیمت ها و ارزش کالا در طرفین مرز متفاوت باشد، کار مرزبانان را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: در بحث نوسانات ارزی مرزبانان هرمزگان تلاش شگرفی کردند و باید کالاها ساماندهی شود تا اینچنین بار زیاد بر دوش مرزبانان صورت نگیرد.

سردار رضایی با بیان اینکه وقتی قیمت احشام در دو طرف مرز متفاوت باشد به طور حتم قاچاق صورت می گیرد، تصریح کرد: وقتی این احشام را بگیریم کجا باید آن را نگهداری کنیم و چگونه به چرخه استفاده برگردد؟؛ این موضوع نیاز به همفکری مسئولان و ساماندهی مناسب دارد تا ماموران در میدان لابه لای فشار دو طرفه قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان استان هرمزگان می‌خواهم برای این موضوعات ساز و کار تعیین کنند، اظهار کرد: امیدوارم در نشست‌های تخصصی این مشکلات برطرف شود و شاهد پشتیبانی میدانی و واقعی از مرزبانان باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان در این مراسم افزود: طی این مدت یک هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده که از این میزان ۵۳ تن آن مختص مواد مخدر بوده و نشان دهنده تلاش ویژه تمامی کارکنان انتظامی هرمزگان در این مدت بوده است.

سردار عزیزاله ملکی با بیان اینکه بر سر قول خود در برخورد با سرشاخه ها و سرباندهای قاچاق در مبادی رسمی، غیر رسمی و سواحل هستیم، اظهار کرد: شاهد اتفاقات و اقدامات قابل توجهی در این زمینه در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بودیم و با قدرت و صلابت بیشتر ادامه خواهیم داد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های دو ماهه سرهنگ سجادی در سرپرستی فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان، تصریح کرد: امیدوارم فرماندهی جدید مرزبانی استان هرمزگان همچون استان گلستان و جزیره کیش کارنامه مناسبی از خود رقم بزند.

همچنین سرپرست سابق فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان افزود: در این مدت توانستیم ضربه‌های مهلکی به باندهای قاچاق بزنیم و کشفیات مهمی را داشته باشیم.

سجادی خاطرنشان کرد: هرمزگان دومین استان در سطح کشفیات مواد مخدر را به خود اختصاص داده که رسیدن کشفیات این حوزه به ۱۰ میلیون تن نشان دهنده رشد موثری در این زمینه بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت با عملیات مشترک انجام شده توانستیم ۸۱ درصد افزایش در کشفیات صورت بگیرد که ارزش آن ۳۹۰ میلیارد ریال بوده است.

همچنین فرمانده جدید مرزبانی استان هرمزگان گفت: امیدوارم بتوانم با تلاش‌های تمام مرزبانان هرمزگان بتوانم جواب اعتماد فرمانده مرزبانی کشور را بدهم.

سردار حسین دهکی با بیان اینکه امیدوارم با تمامی محدودیت‌ها در امنیت مرزهای هرمزگان بیش از پیش کوشا باشم، اظهار کرد: با تمامی تعاملات و هماهنگی‌ها تمامی تلاش خود را برای اجرای صحیح قانون به کار ببندم.

وی ادامه داد: واجب است هر مسئولی، مظلومیت را از مرزبانان بردارد.

این مقام انتظامی در پایان تصریح کرد: امیدوارم مرزبانی هرمزگان در کشور بتواند شاخص و الگو باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم سردار حسین دهکی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی هرمزگان معرفی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.