فرقی نمی‌کند سرمایی باشید یا گرمایی. فصل زمستان فرصت‌های زیادی برای مسافرت در اختیار شما می‌گذارد که بهتر است از دست ندهید. اتفاقاً با توجه جایگاه قرارگیری ایران، سفر زمستانی در ایران و کشورهای همسایه از تنوع زیادی برخوردار است. در ادامه با چند مقصد برای سفر زمستانی آشنا می‌شویم.

بهترین روش سفر در زمستان چیست

هنگام برنامه‌ریزی سفر، نوع وسیله را باید از پیش انتخاب کنیم. خودروهای شخصی و عمومی، قطار و هواپیما روش‌هایی هستند که در ایران قابل انتخاب‌اند. طبق مطالعات آماری، با در نظر گرفتن مسافت طی شده و تعداد مسافرانی که هر وسیله جابجا می‌کند، هواپیما بهترین وسیله سفر است. در ایران نرخ قطارها و اتوبوس مشخص و مصوب است. اما قیمت بلیط هواپیما بسیار متغیر است و مثلاً هنگام خرید بلیط هواپیما ماهان شما نیاز است تا نرخ وبسایت این هواپیمایی و چندین آژانس را با هم مقایسه کنید تا کمترین قیمت را در تاریخ مورد نظرتان پیدا کنید.

موتورهای جستجوی تخصصی که برای جستجو و مقایسه بین نرخ‌های مختلف طراحی شده‌اند راهی مناسب برای این کار هستند. در ایران تنها یک سرویس بین‌المللی با نام Wego.ir فعالیت می‌کند که برای شما امکان مقایسه پروازهای داخلی و خارجی و همچنین هتل‌ها را فراهم می‌کند. با انتخاب وسیله سفر می‌رسیم به مقاصد سفر در زمستان.

جنوب ایران

جنوب ایران یکی از بهترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین مقاصد سفر در زمستان است. جزایر ایران در خلیج فارس که سرآمد آنها کیش و قشم هستند، در زمستان آب و هوایی معتدل دارند که سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کنند. اگر به ورزش‌های آبی و تفریحات و خرید علاقه‌مندید، کیش گزینه بهتری است. اما اگر دوست دارید مناظر بکر و طبیعت استثنایی را تجربه کنید، قشم را برای سفر زمستان انتخاب کنید. بازدید از جزیره ناز و جنگل حرا قشم را از دست ندهید.

 

جدا از جزیره‌ها، شهرهای جنوبی ایران هم مقاصد خوبی برای یک زمستان گرم هستند. از استان خوزستان تا بوشهر، بندرعباس، چابهار، هر منطقه جذابیت‌های زیادی برای مسافران دارد. برای سفر به جنوب، خوزستان نقطه شروع مناسبی است.

استان اردبیل

استان اردبیل یکی از نمونه‌های مثال زدنی برای گردشگری زمستان است. در فصل گرم سال می‌توانید به اردبیل سفر کنید و از دیدن جاذبه‌های آن مثل بقعه شیخ صفی و جاذبه‌های طبیعی متعدد مثل جنگل فندق‌لو، آبشارهای ارتفاعات ساوالان و قله سبلان لذت ببرید. اما این استان در زمستان هم با وجود سرمای سخت، با داشتن پیست اسکی آلوارس و چشمه‌های آب گرم سرعین، ظرفیت پذیرش هزاران توریست را دارد.

کشورهای حاشیه خلیج‌فارس

سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمستان فرصت بیشتری را برای گشت و گذار در اختیار شما قرار می‌دهد. چرا که در این فصل آب و هوای این منطقه مساعدتر است. یکی از مقاصد اصلی دبی است که به نوعی قطب اقتصادی این منطقه است. با این‌حال با توجه به هزینه‌ صدور ویزای دبی، کشور عمان در تلاش است که بخشی از مسافران را به سوی خود بکشاند. این کشور به تازگی برای ایرانیان ویزای فرودگاهی صادر می‌کند و برای سفر به آن می‌توان از پرواز مستقیم عمان‌ایر استفاده کرد. از طرفی قطر هم پروسه دریافت ویزا را آنلاین کرده است که برای بازدید از آن هم می‌توان با هواپیمایی قطر مستقیم به دوحه رسید.

فیلیپین

فیلیپین یکی از بهترین مقاصد برای سفر زمستانی است. بهترین زمان سفر به فیلیپین بین ماه‌های آذر تا بهمن است. فیلیپین بیش از هفت هزار جزیره کوچک و بزرگ دارد. با وجود داشتن این همه جزیره، یکی از بهترین کشورهایی است که برای یک سفر طبیعت‌گردی و شنا در آب‌های کریستالی می‌توانید انتخاب کنید. در این کشور ساحل‌های مخفی زیادی وجود دارد که دسترسی آنها تنها با قایق امکان‌پذیر است. اگر با صرف کمی هزینه بیشتر مشکلی ندارید، فیلیپین سفری فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

استانبول

شاید تعجب کنید، اما استانبول در زمستان هم گزینه مناسبی برای سفر است. اما در صورتی که قصد خرید داشته باشید. زمستان استانبول بسیار سرد است. به همین دلیل مسافران این شهر کاهش می‌یابند. هزینه سفر به استانبول شامل بلیط هواپیما و هتل هم در این فصل کاهش می‌یابد. با این‌حال در اکثر مراکز تجاری فروشگاه‌ها تخفیف‌های قابل توجهی ارائه می‌کنند که به شما این فرصت را می‌دهد که با هزینه کمتری به خرید در این شهر بپردازید.

 

خیلی از افراد همه برنامه‌ریزی‌های سفر خود را برای بهار و تابستان انجام می‌دهند. غافل از اینکه سفر در زمستان در کنار جاذبه‌های خاص خود، هزینه کمتری هم دارد. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، امسال زمستان متفاوتی برای خود بسازید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.