جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ واشنگتن پست که در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسید، گفت: من فکر می‌کنم آژانس‌های اطلاعاتی ارزیابی خود را انجام داده‌اند و ما امیدواریم که به این تضمین برسند که عدالت در مسیر درست اجرا شود. ما بر یک مساله بزرگ‌تری متمرکز هستیم و تلاش می‌کنیم که توافقی میان اسرائیل و فلسطین ایجاد کنیم. درگیری میان این دو بسیار طول کشیده است.

 

او ادامه داد: رییس جمهور آمریکا تلاش می‌کند که همه طرف‌های متفاوت را گرد هم آورد. ما امیدواریم که در طی چند ماه آینده بتوانیم برنامه‌ای ارائه دهیم که خوشایند همه طرف‌ها باشد.

 

این دیپلمات آمریکایی، اضافه کرد: این برنامه مردم اسرائیل را در امنیت قرار داده و آینده خوبی برای آنها ایجاد می‌کند، همچنین این یک فرصت واقعی است و امیدواریم که مردم فلسطین نیز بتوانند از آن بهره‌مند شوند زیرا بر اساس این توافق آنها می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند. من بارها اعلام کرده‌ام که آنها نباید آینده بچه‌هایشان را بدزدند، فقط به خاطر این که جنگی از سوی پدر بزرگ‌هایشان به راه انداخته شده است.

 

وی ادامه‌ داد: این جنگ بسیار طول کشیده است. شرایطی که مردم غزه و کرانه باختری در آن زندگی می‌کنند غیر قابل قبول است. ما می‌توانیم کیفیت زندگی آنها را ارتقا دهیم اما این مساله بستگی به حل برخی مسائل کلیدی دارد. این مساله تنها به مردم اسرائیل و فلسطین مرتبط نیست بلکه همه مردم منطقه خاورمیانه را شامل می‌شود. کسانی که دوست دارند این مساله حل شود تا بتوانند به آینده روشن‌تری تمرکز کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.