فاکس اسپورتس روز یکشنبه نوشت: «کریستیانو رونالدو» تابستان سال جاری، سانتیاگو برنابئو را به مقصد تورین ترک کرد؛ فوق ستاره پرتغالی در مدت حضور ۹ ساله در جمع کهکشانی ها رکورد های زیادی را شکست، عادتی که پس از انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی به یوونتوس، هنوز از سر او نیفتاده است.

رکوردهای شکسته شده توسط رونالدو در یوونتوس از قرار زیر است:

۱ – پیوستن به سریع ترین بازیکن تاریخ یوونتوس که به رکورد ۱۰ گل در ۱۴ بازی سری آ رسید.

جادوگر پرتغالی یووه، پس از گذشت چهار بازی در سری آ، تازه نامش را در فهرست گلزنان نوشت اما در 10 بازی بعدی 10 بار دیگر موفق به گلزنی شد تا نامش را کتاب تاریخ یوونتوس حک کند.

در واقع او پس از «جان چارلز» بازیکن ولزی این تیم که در فصل 1957 – 58، موفق شده بود پس از گذشت 14 بازی در سری آ 10 گل به ثمر برساند، به این افتخار دست یافت.

۲ – نخستین بازیکن با صد پیروزی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

رونالدو در پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل والنسیا در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل جاری، به رکوردی دست یافت که هیچ بازیکنی تاکنون موفق به نیل به آن نشده است.

به عبارت دیگر، بازیکن اسبق تیم منچستریونایتد در این دیدار یکصدمین پیروزی خود را در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپایی جشن گرفت و اگرچه موفق به گلزنی نشد اما پاس تک گل بازی را برای «ماریو مانژوکیچ» هم تیمی کرواتش فراهم کرد.

۳ –رسیدن به رکورد ۴۰۰ گل با پیراهن تیم های مختلف در پنج لیگ اول اروپا

رونالدو در دوران پر بار فوتبالی برای تیم های بزرگ جهان توپ زده است؛ تیم هایی بزرگ همچون منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس و در دوران حضور در این تیم ها در مجموع 400 گل به ثمر رسانده، رکوردی که تاکنون هیچ بازیکنی موفق به رسیدن به آن نشده است.

در واقع، گلی که کاپیتان تیم ملی پرتغال در تساوی یک بر یک تیمش مقابل جنوا در سری آ به ثمر رساند، چهارصدمین گل او در لباس تیم های مختلف در پنج لیگ اول اروپا لقب گرفت.

وینگر اسبق باشگاه اسپورتینگ پرتغال، در پیراهن شیاطین سرخ و در لیگ برتر جزیره 84 گل، در مادرید و برای کهکشانی ها 311 و تا اینجای کار برای بانوی پیر، 11 گل در سری آ به ثمر رسانده است.

۴ – سریع ترین بازیکن تاریخ یوونتوس که در «نخستین فصل» حضورش در این تیم به رکورد ۱۰ گل زده می رسد

گل رونالدو به اسپال، دهمین گل وی برای یوونتوس در مجموع رقابت های این فصل بود؛ گلی که او را به سریع ترین بازیکن تاریخ باشگاه ایتالیایی تبدیل کرد که موفق شده در نخستین فصل حضورش به رکورد 10 گل برسد.

ستاره پرتغالی پس از شانزدهمین بازی با پیراهن یووه به این مهم دست یافت؛ رکوردی که پیش از این به ترتیب در اختیار «فیلیپو اینزاگی» (18 بازی)، «دیوید ترزگه» (29 بازی) و «زلاتان ابراهیموویچ» (30 بازی) بود.

۵ – زننده پنج هزارمین گل تاریخ باشگاه یوونتوس در سری آ

اگرچه این مورد را نمی توان در زمره رکوردهای شکسته شده توسط رونالدو قرار داد اما به هرحال، دستاورد چشمگیری است.

رونالدو در شهرآورد تورین در برابر تورینو، زننده پنج هزارمین گل تاریخ باشگاه یووه در سری آ لقب گرفت.

یوونتوسی ها شهرآورد «دِلا موله» را با تک گل رونالدو به پاران رساندند تا نام وی در کتاب تاریخ تیم پرافتخار ایتالیایی، جاودان شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.