تاس گزارش داد، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنج شنبه با تصویب دو قطعنامه در حوزه امنیت هیأتهای نمایندگی، بر پایبندی کشورها به قوانین مربوط به مصونیت دیپلماتیک سفارتخانه ها و کنسولگری ها در خاک خود بطور ویژه ای تأکید کرد.

در نتیجه فعالیت کمیته روابط با کشور میزبان، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای ویژه را تصویب کرد که خواستار رفع فوری هرگونه محدودیت غیرقانونی علیه هیأتهای نمایندگی دائم و تسریع روند صدور روادید برای نمایندگانی شد که جهت انجام امور مرتبط با سازمان ملل وارد نیویورک می شوند.

«ماکسیم موسیخین» نماینده روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که هیأت نمایندگی روسیه به دلیل اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا، از ابراز قدردانی از دولت واشنگتن به عنوان کشور میزبان مقر مرکزی سازمان ملل خودداری می کند.

وی در این باره گفت: مقامات آمریکا به نقض گسترده تعهدات خود در قبال دفاتر مرکزی سازمان ملل و سایر معاهدات بین المللی قابل استناد مبادرت کرده اند.

به رغم آنکه این قطعنامه از آمریکا می خواهد اقدامات غیرقانونی خود را متوقف نماید، واشنگتن تاکنون رغبت اندکی برای «برآوردن این درخواستهای مجمع عمومی» از خود نشان داده است.

این دیپلمات روسیه در ادامه افزود که موارد نقض قانون از سوی آمریکاtشماری از هیأتهای نمایندگی دائم و شهروندان برخی کشورها را- که در دبیرخانه سازمان ملل شاغل هستند- تحت تأثیر قرار می دهد و این رویکرد تبعیض آمیز در مورد کشورهایی بکار می رود که موضع مستقل آنها مورد پسند واشنگتن نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.