منابع آگاه به وال استریت ژورنال گفته‌اند در روزهای اخیر، مشاوران ترامپ به دنبال برگزاری نشستی بین ترامپ و پاول در هفته‌های پیش‌رو برای حل اختلاف دیدگاه دو طرف هستند. ترامپ اخیرا به یکی از منتقدان سرسخت سیاست‌های بانک‌های مرکزی تبدیل شده است به ویژه پس از آن‌که افزایش نرخ بهره برای چهارمین مرتبه در سال جاری باعث ریزش شدیدی در بورس وال استریت شد که نگرانی‌ها از وقوع یک رکود دیگر در اقتصاد آمریکا را تشدید کرده است.

جروم پاول که فوریه سال گذشته به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا سوگند یاد کرد به دلیل حمایت از افزایش نرخ بهره مورد انتقاد تند ترامپ قرار گرفته است و حتی گزارشات برخی رسانه‌های خبری جهان از تلاش ترامپ برای برکنار کردن وی حکایت دارند.  

تلاش برای برکناری رئیس بانک مرکزی آمریکا می‌تواند به تلاشی برای کاستن از استقلال فدرال رزرو تعبیر شود و احتمالا بازارهای مالی جهانی شدیدا از این اتفاق متاثر خواهند شد. با این حال برخی از مقامات دولت ترامپ احتمال تغییر پاول را در حال حاضر منتفی دانسته اند. لری کودلو- مشاور ارشد ترامپ در امور اقتصادی در مصاحبه با نشریه خبری واشنگتن پست در پاسخ به پرسشی در خصوص برکناری پاول گفت: فکر نمی‌کنم این طور باشد، دوره ریاست وی چهارساله است. هم‌چنین منوچین- وزیر خزانه‌داری آمریکا اخباری مبنی بر رایزنی وی با ترامپ برای برکناری پاول را تکذیب کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.