دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری با انتقاد از حامیان برت مک‌گورک، نماینده پیشین آمریکا در ائتلاف جهانی موسوم به مقابله با داعش گفت که او مسئول انتقال ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به ایران بعد از توافق هسته‌ای بود.

ترامپ در پیام خود نوشت: جهت یادآوری آنهایی که از برت مک‌گورک جانبداری می‌کنند؛ او توسط اوباما منصوب شده بود و کسی است که مسئولیت یافت هواپیما را با ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد پر کند و به عنوان بخشی از توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران که به تایید باب کورکر کوچولو رسید (که اکنون مختومه است) آن را به ایران ارسال کند.

دونالد ترامپ از زمان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد می‌کرد و معتقد بود که آمریکا نباید به ایران پول نقد می‌داد. این در حالی است که مقامات دولت اوباما بارها اذعان کرده‌اند که این پول متعلق به ایران بوده و ۴۰۰ میلیون دلار از این مبلغ، اصل پول ایران و مابقی سود آن در سال‌های بعد بود که در حساب‌های بانکی ایران مسدود شده و سرانجام با اجرای توافق هسته‌ای به ایران پرداخت شد.

دونالد ترامپ در نهایت در ماه مه ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای که بارها آن را توافقی وحشتناک خوانده بود خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را که به واسطه این توافق لغو شده بود، علیه تهران بازگرداند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.