یک منبع مطلع در گفت و گو با «انتخاب»،‌خبر استعفا و خداحافظی وزیر بهداشت را تایید کرد. وی به «انتخاب» گفت که ساعتی پیش قاضی زاده هاشمی برای آخرین بار در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت شرکت کرد و در پایان جلسه با خداحافظی ‌از معاونین، این وزارتخانه را ترک کرد.‌منبع مطلع اضافه کرد: در حال حاضر وزیر مستعفی بهداشت در حال بازدید از یک آسایشگاه معلولین به عنوان آخرین اقدامش بعنوان یک وزیر است. دیگر منابع مطلع نیز در گفت و گو با «انتخاب» از پذیرش این استعفا توسط دولت خبر داده و گفته اند که دولت در پی گزینه مورد نظر برای سرپرستی وزارت بهداشت است.
 

وی به «انتخاب» گفت که ساعتی پیش قاضی زاده هاشمی برای آخرین بار در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت شرکت کرد و در پایان جلسه با خداحافظی ‌از معاونین، این وزارتخانه را ترک کرد.‌

منبع مطلع اضافه کرد: در حال حاضر وزیر مستعفی بهداشت در حال بازدید از یک آسایشگاه معلولین به عنوان آخرین اقدامش بعنوان یک وزیر است.

دیگر منابع مطلع نیز در گفت و گو با «انتخاب» از پذیرش این استعفا توسط دولت خبر داده و گفته اند که دولت در پی گزینه مورد نظر برای سرپرستی وزارت بهداشت است.

استعفا ی وزیر بهداشت، ‌به همراه نامه و ضمائمی خطاب به رئیس جمهور و همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور اواخر هفته گذشته داده شده است.‌ گفته می شود این استعفا در پی ناراحتی وزیر بهداشت از بودجه مصوب وزارت بهداشت و کم توجهی به طرح تحول سلامت بوده است .

روز گذشته و پس از انتشار خبر استعفا، چند نماینده مجلس، دلیل این موضوع را اختلاف بر سر بودجه وزارت بهداشت دانستند. امروز اما علی اکبر حق دوست معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: هنوز جزییات موضوع استعفای دکتر هاشمی مشخص نیست، البته اختلاف نظراتی ایجاد شده، اما فقط بحث مبلغ بودجه سال آینده در این زمینه مطرح نیست و پرداخت به موقع آن نیز بسیار اهمیت دارد.

به نظر می رسد انتشار متن استعفا، می تواند برخی از ابهامات را رفع کند.‌

با توجه به این اتفاقات همچنین باید منتظر ماند و دید حسن روحانی چه کسی را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت  معرفی ‌می‌کند؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.