دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد، در اروپا محبوب نیست، چون از اروپایی‌ها خواسته است که سهم بیشتری از هزینه‌های نظامی را برعهده بگیرند.

دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران ادعا کرد:" شما کشور‌های بسیار ثروتمندی دارید که هزینه‌های نظامی پائینی دارند، چون آمریکا این هزینه‌ها را به جای آن‌ها می‌پردازد! به همین علت است این کشور‌ها از ارتش آمریکا سوء استفاده می‌کنند! آن‌ها به آسانی می‌توانند مبلغ کامل را به ما پرداخت کنند. آن‌ها در زمینه تجارت نیز از ما سوء استفاده می‌کنند. من وقتی که صحبت می‌کنم جدی هستم به همین علت است که من انتخاب شده ام، من برای موضوعاتی مثل همین موضوع و مسئله مرزی انتخاب شده ام. بسیار آسان خواهد بود که من هیچ کاری انجام ندهم آن هم وقتی که آن‌ها می‌گویند من در اروپا محبوب نیستم! من نباید هم در اروپا محبوب باشم. اگر من در اروپا محبوب بودم معنی اش این بود که من کارم را درست انجام ندادم، چون من از اروپا می‌خواهم که پول بپردازد. آلمان یک درصد می‌پردازد. آن‌ها باید چهار درصد پرداخت کنند. آن‌ها یک درصد پرداخت می‌کنند در حالیکه باید بیش از این رقم را پرداخت کنند. سایر کشور‌ها نیز درصد اندکی از آن رقمی را - که باید بپردازند- می‌پردازند. بنابراین وقتی که من می‌گویم: " ببخشید! شما باید بیشتر بپردازید! "، نباید هم در اروپا محبوب باشم، آن‌ها یک نظرسنجی درباره من انجام دادند که رقم آن ۸۸ درصد بود و اکنون هم رقم بسیار پائین است. برای من اهمیتی ندارد. این اروپایی‌ها نبودند که مرا انتخاب کردند بلکه آمریکایی‌ها مرا انتخاب کردند".

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شد:" روابط من با سران اروپا بسیار خوب است. بسیاری از آن‌ها حتی متوجه نیستند که چه شد که در طی این سال‌ها این مبلغ را نپرداختند! من این مسئله را به آنگلا مرکل (صدر اعظم آلمان) می‌گویم. من با همه آن‌ها دوست هستم. من به شما می‌گویم که چگونه این اتفاق افتاد؟ می‌دانید چگونه شد؟ علت این بود که آن‌ها در گذشته در دولت (آمریکا) رئیس جمهور و افراد دیگری را داشتند که به آن‌ها اجازه می‌دادند تا این پول‌ها را نپردازند! برخی از آن‌ها خواهند گفت که هیچ کسی هرگز از ما نخواسته بود که پول بپردازیم! ".

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.