حسینعلی امیری ظهر امروز در حاشیه جلسه‌ هیات دولت درباره لایحه جامع انتخابات گفت: لایحه جامع انتخابات در دستورکار قرار دارد و فکر می‌کنم تا دو هفته آینده در صحن دولت بررسی شود.

وی ادامه داد: جلسه یکشنبه گذشته دولت هم درباره کلیات این لایحه بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه امروز هیات دولت اظهار داشت: با این حال در دولت به صورت مفصل درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس بحث کرده‌‌ایم و بعد از رای گیری، دولت با این طرح موافقت کرده است.

امیری درباره لایحه بودجه نیز تصریح کرد: معاون اول رئیس‌‌‌جمهور بخشنامه‌ای را به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور ارسال کرد که بر مبنای آن به صورت یکپارچه از لایحه بودجه دفاع کنند.

وی اضافه کرد: معاونت بودجه و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه به شدت مراقبت می‌کنند از ناحیه دستگاه‌های اجرایی کارشناسان دستگاه‌ها، در جهت تامین نظر دولت و اجرای بخشنامه معاون اول رئیس‌‌‌جمهور اقدام کنند تا لایحه بودجه از کمیسیون‌های مجلس و از صحن علنی مجلس شورای اسلامی عبور کند.

معاون درخصوص برخی گمانه‌‌زنی‌ها مبنی بر لابی‌‌‌گری در مجلس درخصوص لایحه بودجه خاطرنشان کرد: تاکنون گزارش مکتوبی در این خصوص به ما داده نشده اما بنده هم به معاونت تقنینی معاونت امور مجلس و همچنین معاونین پارلمانی دستگاه‌های اجرایی تاکید کردم که همه باید به صورت یکپارچه از لایحه بودجه دفاع کنند و هیچ کس حق ندارد به صورت بخشی‌‌نگری به بودجه نگاه داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.