اسپوتنیک گزارش داد، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که کوبا "به صورت مستقیم" در وخیم‌تر کردن اوضاع ونزوئلا دست داشته است.

میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در توئیتر خود نوشت: این تهدیدهای مداخله‌گرانه که پر از تهمت و گستاخی است هنگامی که با تصمیم مردمی که همواره از استقلال و حق حاکمیت خود دست نکشیده‌اند روبرو شود، تکه تکه و نابود می‌شود.

 

پیش از این در روز نشست شورای امنیت، آنایانسی رودریگز کامه‌خو، نماینده دائم کوبا در سازمان ملل متحد، آمریکا را به استفاده از شورای امنیت به عنوان نهادی برای مشروعیت بخشیدن به کمپین جهانی خود در مقابل "حکومت مطابق قانون" نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا متهم کرد.

 

او همچنین بیان کرد که تجاوز آمریکا و متحدانش تهدید اصلی برای صلح در آمریکای لاتین است.

 

بحران سیاسی در ونزوئلا هنگامی وخیم‌تر شد که مجلس ملی که تحت کنترل مخالفان است اظهار داشت که مادورو به صورت "نامشروع" و با "زور" به روی قدرت آمده است. خوان گوایدو، رهبر مخالفان نیز همان روز خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد.

 

آمریکا به همراه چند کشور دیگر گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت پذیرفته‌اند و مادورو نیز واشنگتن را به ایجاد یک کودتا در ونزوئلا متهم کرده است.

کوبا به همراه روسیه، مکزیک و دیگر کشورها حمایت خود را از مادورو به عنوان رئیس جمهور مشروع ونزوئلا نشان داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.