سلام امینی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه) ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت‌: برکات این ۴۰ سال زبانزد خاص و عام است. دشمنان به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه میان مسئولان و مردم هستند. اگر چه در موضوع اقتصاد و مسائل معیشتی مردم با چالش‌هایی روبرو هستیم. بخش عظیمی از این مشکلات به تحریم‌ها باز می‌گردد. البته به فرموده مقام معظم رهبری تحریم‌ها فرصت مناسبی است که می‌تواند ۱۰۰ درصد به نفع مردم تمام شود، اما بخش دیگری از این مشکلات به سوء مدیریت داخلی باز می‌گردد.

وی افزود: دولت در پنج سال توانست تورم را تک نرخی و ارز را با ثبات نگه دارد، اما ناگهان این موضوع را رها کرد و رها کردن این موضوع موجب شد اقلام افزایش دو تا سه برابری را به خود ببینند و سایپا و ایران خودرو که صدها هزار میلیارد تومان از بیت المال به خود اختصاص دادند قبل از تحریم‌ها کالای خود را گران کردند و به تورم زود هنگام دامن زدند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و فقر بیداد می‌کند. جامعه در رنج و فشار اقتصادی است. طلاق، خودکشی و اعتیاد دردهای امروز جامعه هستند که باید برای هر کدام یک برنامه‌ریزی داشته باشیم. متأسفانه در این شرایط مسئولان پاسخگو نیستند و این مدیران این موضوع‌ها را در زمین یکدیگر پاس می‌دهند و بر گردن تحریم‌ها می‌اندازند. ای کاش مسئولان ناکارآمد عذرخواهی می‌کردند و از پست خود استعفا می‌دادند.

امینی تاکید کرد: اقتصاد ما از وابستگی به نفت رنج می‌برد. بودجه ۹۸ که اکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، باید از هزینه نفت، درآمدها را به صندوق توسعه و اشتغال جوانان سوق دهد و با شفافیت به سوی فراریون مالیاتی برود و به موضوع افزایش حقوق کارمندان بپردازد.

نماینده ایلام در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، بیان‌ کرد: استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز صدمات زیادی را در هشت سال جنگ تحمیلی متحمل شد. شهرهای جنوبی آن به کرار اشغال شدند. این استان در معرض توپخانه دشمن بود و بیش از دو هزار بار بمباران شد. بارها این مردم به دلیل رشادت‌ها مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفتند ولی در کمال تعجب ستاد کل نیروهای مسلح زمان جنگ را شهریور ۵۹ تا انتهای سال ۶۱ اعلام کرده است. در حالی که پیش از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شهرهای جنوبی از جمله مهران مورد تهاجم قرار گرفته و اشغال بودند. ما خواهان اعمال مناطق ایلام به عنوان مناطق جنگی هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.