خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت درحاشیه شرکت در مراسم روز ملی هند که در سفارت این کشور در کویت برگزار شد، تاکید کرد: برای مهار کردن بحران کنونی میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (عربستان، بحرین، امارات و مصر) با قطر هیچ چشم‌اندازی دیده نمی‌شود.

به گزارش روسیاالیوم، معاون وزیر خارجه کویت تصریح کرد: بحران و حملات رسانه‌ای متوقف نشده و کویت به خاطر تداوم این حملات احساس درد و نگرانی دارد.

وی در واکنش به اظهارات اخیر محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر مبنی بر گسترش روابط دوحه با ترکیه، ایران و عراق و اینکه روابطش با شورای همکاری خلیج‌فارس اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: حق برادران قطری است که روابط خود را با کشورهای دیگر گسترش دهند اما این به معنای دوری این کشورها از شورای همکاری خلیج فارس نیست.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از تاریخ پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود با قطر را قطع و با طرح ادعای حمایت دوحه از تروریسم تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده‌اند، در مقابل دوحه نیز این اتهام را رد و این چهار کشور عربی را به تلاش برای کنترل بر تصمیمات ملی این کشور متهم کرد و کویت نیز از آغاز بحران نقش میانجی را ایفا کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.