بعیدی نژاد روز چهارشنبه با انتشار پیامی در فضای مجازی افزود:طرحی که بی‌بی‌سی فارسی به بهانه فساد مالی یک شرکت ثبت‌شده در موناکو آغاز کرده است، البته قابلیت پیگیری در دادگاه دارد، اما مسئله محدود به این نیست. 

وی افزود: در یک دید وسیع‌تر، این پروژه در راستای مشروعیت ساختن برای تحریم‌های آمریکا در کنار مشروعیت زدایی از اقدامات دور زدن تحریم‌ها علیه ایران و معرفی تمامی شبکه‌های داخل و خارج ایران برای دور زدن تحریم‌هاست. 

سفیر کشورمان افزود: آمریکائی‌ها چندین سال است که ادعاهای زیادی از وجود هزاران سند از فعالیت‌های چندین شرکت مستقر در خارج از ایران و از فعالیت‌های اشخاص داخلی و خارجی در دور زدن تحریم‌ها علیه ایران مطرح می‌کنند و آنچه امروز مسلم است اینکه حالا دریک تقسیم مسئولیت، بسیاری از ایمیل‌ها و اسناد فارسی توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای افشای علنی افراد و شرکت‌های خارجی و ایرانی درگیر در دور زدن تحریم‌ها در اختیار بی‌بی‌سی فارسی قرارگرفته است. 

این شبکه وابسته به وزارت خارجه انگلیس درگزارشی ادعا کرده است دو رسانه در آمریکا و استرالیا سه سال پیش، بر اساس درز اطلاعات داخلی، یک شرکت را متهم به پرداخت رشوه در بیش از بیست کشور دنیا ازجمله ایران برای بستن قراردادهای نفتی کردند. یونااویل شرکتی با مالکان ایرانی‌تبار همیشه این اتهامات را تکذیب کرده، اما در چند کشور مثل بریتانیا و آمریکا تحقیقات قضایی درباره این پرونده آغازشده و در بریتانیا هم تابه‌حال دو نفر دادگاهی شده‌اند.

بعیدی نژاد تأکید کرد: هدف اصلی این پروژه در این شرایط خاص ترساندن شرکت‌های خارجی در معامله با ایران و اضافه نمودن اسامی جدید اشخاص و شرکت‌ها به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکاست. 

وی افزود: بی‌بی‌سی فارسی امروز در آستانه‌ی بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نباید به خود اجازه دهد که به ابزاری در دست تیم ترامپ تبدیل‌شده و در خیانتی تاریخی علیه ملت ایران با تیم ترامپ شریک شود. 

سفیر کشورمان تقاضا کرد که بی‌بی‌سی فارسی فورا محتوای این برنامه را تغییر دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.