رویترز گزارش داد، این در حالی است که به گفته دو منبع نزدیک سیاستمدار چپ گرا کریستینا فرناندز کرچنر که هنوز به صورت رسمی خودش را کاندیدای ریاست جمهوری اعلام نکرده است، می‌خواهد در مبارزات انتخاباتی روی محور تقویت قدرت خرید مصرف کنندگان مانور دهد.

این مغایر با طرح‌های ریاضت اقتصادی ماکری است که باعث تحلیل محبوبیت او شده است. در صورتی که این کاندیداتوری تأیید شود، به این ترتیب فرناندز اولین و سرشناس‌ترین رقیب ماکری در انتخابات خواهد بود. در حالی که انتظار می‌رود که خود ماکری هم برای دومین بار ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کند هر چند که رهبری وی به دلیل تورم بالای سال ۲۰۱۸ و وخامت وضعیت اقتصادی با انتقادات سنگینی مواجه شد.

حضور ماکری و فرناندز در مبارزه انتخاباتی باعث تسلط یافتن رقابت آنها بر این مبارزات خواهد شد. مبارزاتی که می‌تواند سرنوشت آینده سیاسی و اقتصادی آرژانتین را تعیین کند و مردم این کشور بین اصلاحات اقتصادی ماکری که با حمایت صندوق بین‌المللی پول صورت می‌گیرد و یا بازگشت به وضعیت قبل از وی یکی را انتخاب خواهند کرد.

فرناندز از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ آرژانتین را رهبری کرد و اکنون یک سناتور و از مخالفان و منتقدان سرسخت ماکری است.

رویترز گزارش داد که سخنگوی حزب فرناندز در پاسخ به این درخواست این خبرگزاری به صورت مستقیم کاندیداتوری وی را تأیید نکرده است، اما گفت که هر دولتی که از حزب وی تشکیل شود به دنبال تقویت قدرت خرید کارگران به منظور حمایت از بازار داخلی خواهد بود.

یک منبع گفت‌: او کاندیدا خواهد شد، زیرا انتخاب دیگری ندارد. یک منبع دوم نیز که به رئیس جمهور سابق نزدیک است همچنین خاطر نشان کرد که او کاندیدا خواهد شد و بهترین کاندیدا برای رهبری کشور خواهد بود.

فرناندز سال گذشته میلادی از بابت اتهام ارتشا از جانب شرکت‌های ساخت و ساز به هدف اعطای قراردادهای دولتی به آنها تحت تعقیب قرار گرفت، اما اتهاماتش را رد کرد و گفت هیچ گونه پول نامشروع دریافت نکرده است.

او در حال حاضر به عنوان سناتور از مصونیت قضائی در مقابل دستگیر شدن و نه در مقابل پیگرد قضائی برخوردار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.