علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۷ بهمن) در نشست شورای اداری استان قم بر لزوم توجه مسئولان و مدیران به مسائل داخلی کشور تأکید کرد و گفت: باید به این مسئله توجه شود که دشمن از تمام ابزارهای خود برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می‌کند؛ از این رو  نباید در شرایط کنونی به مشاجرات سیاسی و حواشی دامن زده شود، لذا فهم درست از شرایط این است که توجه و رویکرد تمامی مسئولان به سمت آمریکا باشد و در این مسیر باید مشاجرات را کاهش دهیم.

وی از دستور مقام معظم رهبری برای اصلاح ساختار کشور ظرف ۴  ماه آینده خبر داد و بر لزوم توجه مسئولان و مدیران به مسائل داخلی کشور و پرهیز از مشاجرات سیاسی تأکید کرد.

رئیس مجلس همچنین با بیان اینکه وفاق داخلی و وحدت درونی یکی از الزامات سیاست داخلی است، افزود: دشمنان به دنبال دامن زدن به اختلافات ایران با کشورهای دیگر و همچنین منزوی کردن جمهوری اسلامی هستند، البته آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای عملاً در انزوا قرار گرفته است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقویت بودجه دفاعی در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، گفت: قطعا بخش‌های دفاعی نقطه قوت ما بوده و ما از آن حمایت می‌کنیم و به طور حتم نیروهای مسلح را کاملا تجهیز خواهیم کرد، زیرا دشمنان می‌دانند که قدرت امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی برای مقابله با ماجراجویی‌های آنها بسیار برجسته است، همچنین جمهوری اسلامی از جریان‌های مقاومت حمایت لازم را خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش انسجام داخلی، تلاش‌های اقتصادی و نگاه درون‌گرا در توسعه اقتصادی کشور ادامه داد: در این مسیر باید از ظرفیت صادرات به ویژه صادرات کالا به بازارهای منطقه‌ای استفاده کنیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: از طرف دیگر با توجه به اقتضائات بودجه‌ای مجلس و دولت تا حد ممکن در جهت حمایت از بخش‌های بهداشت و درمان، تأمین اجتماعی، صندوق‌ها و اشتغال حمایت کردند، همچنین دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده تدابیری را اندیشیده، حالا مسئولان و دستگاه‌های مرتبط در استان قم می‌توانند از امکانات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال ۹۸ برای اصلاح بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: به طور حتم اگر در داخل کشور نقص و مشکلی داریم، نباید این مسئله منجر به دعوای داخلی شود، بنابراین باید با هم‌افزایی در جهت حل مشکلات حرکت کنیم و در این مسیر رسانه‌ها، مقامات باید به آن توجه داشته باشند تا با دردمندی و احساس مسئولیت و نگاه طبیبانه این مسیر را طی کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.