جرالد باتس، معاون شخصی نخست وزیر کانادا و یکی از افراد کلیدی که در پیروزی لیبرال‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۵ نقش داشته در بیانیه‌ای اظهار کرد، وزیر دادگستری وقت را بر سر پرونده شرکت عمرانی "اس‌ان‌سی-لاوالین" زیر فشار نگذاشته است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که در ماه اکتبر انتخابات دیگری را در پیش دارد، از زمان کناره‌گیری جودی ویلسون ریبولد، وزیر دادگستری سابق کانادا از کابینه‌اش با انتقاداتی روبه‌رو است. کناره‌گیری این وزیر سابق کانادایی پس از آن صورت گرفت که روزنامه "گلوب اند میل" ماه جاری میلادی گزارش کرد، مقامات دفتر ترودو از او خواسته‌اند که شرکت "اس‌ان‌سی-لاوالین" را به جای محاکمه بر سر رشوه دادن به مقامات لیبی، به پرداخت جریمه محکوم کند.

این شرکت عمرانی اظهار کرده است که به دنبال جلوگیری از محاکمه به اتهام فساد بوده زیرا مدیران اجرایی آن که در این پرونده متهم بوده‌اند، این شرکت را ترک کرده‌اند و این شرکت سیستم اخلاقی و تطابق خود با این اصول را مورد بررسی و اصلاح قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، باتس، معاون شخصی ترودو در بیانیه خود اظهار کرد: هر گونه اتهامی مبنی بر اینکه من یا دیگر مقامات، دادستان کل (ویلسون ریبولد) را تحت فشار گذاشته‌ایم، صحیح نیست.

وی افزود، چنین اتهاماتی برای ایجاد انحراف در "کار حیاتی" نخست وزیر صورت می‌گیرند و کناره‌گیری او از این سمت در راستای منافع دفتر نخست وزیری است.

ترودو استعفای باتس را پذیرفت و در پیامی توییتری از خدمات او برای کشورش قدردانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.