بخش عربی خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی با عنوان &#۳۹;رسوایی بزرگ نظامی برای اسرائیل&#۳۹; سخنان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را در این مصاحبه‌ پوشش داد.

اسپوتنیک به نقل از شمخانی نوشت: ایران به بیش از ۹۰ درصد اهداف خود در سوریه رسیده‌ است؛ از این رو حملات اسرائیل، تأثیر راهبردی نداشته و مقاومت کار خود را پیش برده است. ضمن این که با وجود تبلیغاتی که در خصوص اشراف اطلاعاتی اسراییل در سوریه می شود، موفقیت ۹۰ درصدی ما نشان می ‌دهد، صهیونیست ‌ها اشراف اطلاعاتی را هم که ادعای آن را می کنند، ندارند. در یک مورد به طمع حمله به انبار موشک، انبار قالی لوله شده را هدف قرار دادند که از نظر نظامی افتضاحی نابخشودنی است.

**الجزیره

شبکه خبری الجزیره نیز بخش دیگری از سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را درباره تلاش‌ های آمریکا برای ائتلاف سازی علیه ایران پوشش داد و در آن به اختلاف نظر کشورهای عربی در این زمینه اشاره کرد.

الجزیره به نقل از شمخانی نوشت: حتی امارات هم مواضع کاملاً منطبقی با عربستان ( درباره ایران) ندارد و در داخل امارات متحده حاکمانی هستند که پیام همکاری و رفع سوء تفاهم می ‌دهند.

**القدس العربی

روزنامه القدس العربی نیز بخشی از سخنان شمخانی را پوشش داد و به نقل از وی نوشت: ایران گزینه های زیادی برای خنثی کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه صادرات نفتی خود دارد و علمایی که قدرت را در دست دارند برنامه ای برای انجام مذاکرت با واشنگتن ندارند.

شمخانی افزود: در صورتی که تهدید شویم، گزینه های دیگری به جز بستن تنگه هرمز برای متوقف کردن صادرات نفت داریم... دولت آمریکا حسن نیت ندارد از این رو نیازی به گفت و گو با آنها وجود دارد.

القدس العربی به نقل از شمخانی نوشت: ایران 90 درصد از اهدافش را در سوریه محقق کرده است.

**روسیا الیوم

پایگاه خبری روسیا الیوم نیز با پوشش سخنان نماینده مقام معظم رهبری، به نقل از شمخانی نوشت: ایران قصد ندارد برد موشک های نظامی خود را گسترش دهد.

**المیادین

شبکه خبری المیادین نیز سخنان علی شمخانی را پوشش داد و به نقل از وی نوشت: ونزوئلا نمونه ای است که نشان می دهد چرا ایران نباید به ایالات متحده آمریکا اعتماد کند و نباید وارد مذاکره با آنها شود.

وی افزود: برخی از حاکمان اماراتی پیام های همکاری و رفع سوء تفاهم برای ایران ارسال می کنند.

المیادین به نقل از شمخانی نوشت: ما بیش از 90 درصد از اهداف خود را در سوریه محقق کریم و تجاوزات اسرائیل تاثیر راهبردی ندارد.

شمخانی ادامه داد: 'آمریکا مجبور خواهد بود تا پایان سال جاری از مناطق دیگر به جز سوریه نیز عقب نشینی کند'.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز در مصاحبه‌ با خبرگزاری تسنیم به تشریح تازه ‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی مرتبط با ایران و منطقه پرداخت که بازتاب های بسیاری در رسانه های عربی و انگلیسی زبان داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.