ارم نیوز گزارش داد، فرماندهی عملیات مشترک عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: ائتلاف آمریکا هیچ‌گونه عملیات نظامی در غرب الانبار انجام نداده است. تمامی عملیات‌ها توسط نیروهای عراقی صورت می‌گیرد و در برخی از این عملیات‌ها ائتلاف آمریکا با هماهنگی و موافقت بغداد از نیروهای ما پشتیبانی هوایی به عمل می‌آورد.

در این بیانیه آمده است: روابط با ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا در تمامی زمینه‌ها از جمله آموزش نظامی، حمایت لجستیکی، تحرکات در زمین و هوا ادامه دارد. تحرکات ائتلاف در زمین و هوا دقیق و مشروط و با موافقت و هماهنگی صورت می‌گیرد.

این بیانیه بعد از آن صادر شد که محمد العسگری، مشاور وزارت دفاع عراق در دیدار با معاون فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکا گفته بود که این ائتلاف نباید به تنهایی عملیات نظامی علیه داعش در غرب عراق انجام دهد.

معمولاً مسئولان نظامی عراقی یا آمریکایی صراحتاً درباره ماهیت روابط میان دو کشور صحبت نمی‌کنند اما تحلیلگران معتقدند که اظهارات مشاور وزارت دفاع نشان می‌دهد که روابط میان دو طرف خوب نیست و ائتلاف به صورت یکجانبه عملیات انجام می‌دهد. این تحلیلگران معتقدند که دلیل این مسئله تحولات سوریه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.