در ادامه این مطلب آمده است: این اعضای کنگره طی نشستی که به بررسی روابط آمریکا و قطر پرداخت، بر ضرورت اقدام مسئولان آمریکایی برای کاهش حضور آنها در دولتهای خلیج فارس تاکید کردند و در این بین، راجر مارشال، نماینده جمهوری خواه تصریح کرد که فایده شراکت نظامی با قطر در شرایطی که چشم بر روی تامین مالی «تروریسم» بسته است چیست؟

وارین دیویدسون، دیگر نماینده جمهوری خواه از ایالت اوهایو هم با حمله به قطر، آن را متهم به حمایت از تروریسم و گروههای افراط گرا بویژه جبهه النصره کرد.

با اینکه نظر ترامپ در مورد قطر همواره در حال تغییر است، تعدادی از شخصیتهای مهم آمریکایی و فرماندهان نظامی آمریکا همچنان دیدگاه منفی نسبت به قطر دارند و از آن میان، چارلز والد، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا می گوید:«قطر با تمسک به حمایت از ایران، مرتکب اشتباه می شود».

وی افزود: معتقدم که قطر باید انتخاب کند. لازم است قطریها مشخص کنند که ایا خواستار ائتلاف منسجم با دولتهای غربی و دولتهای شورای همکاریهای خلیج فارس هستند یا طرفدار ایران؟ ایشان نمی توانند همزمان از هر دو طرف حمایت کنند. در واقع، مشکل اینجاست که ایران به آنها اجازه بازی روی دو طناب را نمی دهد.

شاملی بوتیچ، خاخام یهودی نیز در حملات علیه قطر شرکت کرده، و از آن خواست حمایت از گروههای وابسته به حماس را متوقف کند.

وی در ادامه گفت: در صورتی که قطر قصد دارد وجهه بهتری در ایالات متحده برای خود ترسیم کند، راه درست، تنها فروش میدانهای نفتی عظیم به ایالات متحده نیست، بلکه باید کشتار مردم بی گناه فلسطین را متوقف کند.

بوتیچ همچنین از یهودیان آمریکا برای پذیرش حمایت مالی قطر در راستای دیدار با رهبران این کشور، انتقاد نموده و تصریح کرد که این مساله، وجهه بدی در تاریخ جامعه یهودیان آمریکا خواهد داشت.

در همین رابطه، دوحه تعدادی از شخصیتهای یهودی آمریکا خواسته بود که در سفری تبلیغاتی، به قطر سفر کنند. اما این دعوتها باعث برانگیخته شدن جدالی در بین گروههای یهودی و مردم آمریکا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.