زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان گفته است که دو طرف روی پیش‌نویس خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تضمین برای مبارزه علیه تروریسم توافق کرده‌اند.

خلیل‌زاد در رشته‌توییت‌هایی پس از پایان مذاکرات همچنین نوشته است که برای رسیدن به صلح باید روی دو مورد دیگر یعنی "گفت‌وگوهای بین‌الافغانی" و "آتش‌بس همه‌جانبه" نیز توافق صورت گیرد. اگر چه به گفته خلیلزاد، "توافق اصولی" بر سر این دو نیز حاصل شده است.

به گزارش بی بی سی، نماینده آمریکا همچنین نوشته است که وقتی توافق روی پیش‌نویس جدول زمانی خروج نیروهای بین‌المللی و اقدامات مؤثر مبارزه علیه تروریسم نهایی شد، طالبان و افغان‌های دیگر از جمله دولت افغانستان گفت‌وگوهای بین‌الافغانی روی یک راه حل سیاسی و آتش‌بس همه‌جانبه را آغاز خواهند کرد.

خلیل‌زاد گفته است که گام بعضی‌، گفت‌وگو و مشورت با مقامات در واشنگتن و شرکای دیگر خواهد بود. او افزود: تا زمانی که روی تمام موارد توافق به دست نیاید، هیچ توافق نهایی در کار نخواهد بود.

اعضای طالبان هم در این مورد بیانیه‌ای منتشر و یکبار دیگر تاکید کرده‌اند که هیچ توافقی برای مذاکره با دولت افغانستان و آتش‌بس صورت نگرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.