به گزارش اسپوتنیک، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در واکنش به اظهارات مضحک دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت بلندی‌های جولان اشغالی گفت: تغییر وضعیت بلندی های جولان به منظور دور زدن شورای امنیت به مثابه نقض صریح تصمیم سازمان ملل در این خصوص است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: روسیه موضع اصولی خود را در موضوع مالکیت سوریه بر بلندی های جولان داشته و این امر توسط قطعنامه ۴۹۷ مصوب سال ۱۹۸۱ شورای امنیت به تصویب رسیده است.

این در حالی است که «فرحان حق» از سخنگویان دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگو با خبرنگار آناتولی به اظهارات مضحک دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت بلندی‌های جولان واکنش نشان داده و گفت: ما به تمام قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد این موضوع متعهد هستیم.

پیش از این نیز اتحادیه اروپا و ترکیه اعلام کردند که هرگز حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت نخواهند پذیرفت.

گفتنی است، بلندی‌های جولان اشغالی بخشی از استان قنیطره سوریه است که رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ و در جریان جنگ ۶ روزه آن را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از قلمرو خود اعلام کرد. این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت این ادعای رژیم صهیونیستی را رد کرده و همیشه در قطعنامه‌های خود جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغالی اعلام می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.