معصومه احمدی گفت: احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن آب در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، فارس، کرمانشاه و بخش‌های شرقی استان کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و بخش‌های غربی استان اصفهان وجود دارد. 

کارشناس هواشناسی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی امروز سامانه بارشی به جز نوار شرقی در کل کشور فعال است و غالب مناطق نیمه غربی، بخش مرکزی، جنوب و شمال کشورمان با بارش باران همراه است.

وی گفت: در بخش‌هایی از استان‌های واقع در غرب و جنوب غربی و دامنه مرکزی و جنوبی زاگرس و در بخش‌هایی از شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارندگی از شدت بالاتری برخوردار است.

کارشناس هواشناسی ضمن هشدار صادر شده از مرکز پیش بینی هواشناسی درباره احتمال وقوع سیلاب افزود: بر اساس آخرین هشدار صادر شده از مرکز پیش بینی هواشناسی احتمال وقوع سیلاب، جاری شدن آب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در معابر عمومی در استان‌هایی مانند خوزستان، بوشهر، ایلام، بخش‌هایی از استان فارس، کرمانشاه و بخش‌های شرقی استان کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های چهارمحال و بختیاری، بخش‌های غربی استان اصفهان و بخش‌های جنوبی استان قم پیش بینی می‌شود.

احمدی گفت: بارش به شکل برف و باران در بخش‌هایی از استان‌های همدان، مرکزی، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، کردستان و اردبیل وجود دارد و همین طور در سواحل غربی دریای خزر، استان‌های گیلان و مازندران و در دامنه جنوبی البرز و استان‌هایی مانند قزوین و تهران هم بارش قابل توجه است.

وی تاکید کرد: در نواحی کوهستانی البرز بارش برف می‌تواند اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی ایجاد کند و در بخش‌هایی از مرکز کشور هم بارش‌ها قابل توجه است، البته برای روز سه شنبه علاوه بر این مناطق این سامانه بارشی به سمت شرق حرکت می‌کند و بارش‌ها مناطقی از استان‌های کرمان، یزد، بخش‌هایی از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمالی و گلستان هم بارش‌ها قابل توجه می‌شود همچنین آب گرفتگی معابر این استان‌ها هم پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: وزش باد نسبتا شدید لحظه‌ای و افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی کشورمان شکل می‌گیرد و آب‌های خلیج فارس به شدت مواج و متلاطم می‌شود به طوریکه ارتفاع موج به بیش از سه متر می‌رسد بنابراین شرایط خطرناکی برای قایق‌ها و شناور‌های سبک تفریحی ایجاد می‌شود.

احمدی به شرایط دمایی در مناطق مختلف کشورمان اشاره کرد و گفت: با ورود این سامانه بارشی شاهد کاهش نسبی دما در مناطق کشور هستیم به طوریکه در نیمه غربی و نیمه شمالی شدت کاهش دما ۴ تا ۵ درجه می‌رسد.

وی افزود: این سامانه بارشی تقریبا تا روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

احمدی گفت: آسمان تهران امروز ابری و بارانی است و در ارتفاعات شاهد بارش برف هستیم این شرایط بارش در پایتخت برای ۲ یا ۳ روز تداوم دارد، اما شدت بارش برای امروز بیشتر از روز قبل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.