محمد اسلامی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سیلاب در ورودی شهر شیراز گفت: دروازه قرآن شیراز از قدیم مسیل بوده و بعدها مسیر آن مسدود شد باید شهرداران شهرها و مسئولان متولیان مناطقی که مسیل آب ها در محدوده های تحت مدیریت شان وجود دارد هر جا مسیل ها و رودخانه ها تصرف شده باید آزاد کنند تا آب مسیر منطقی خود را طی کند.

وی با اشاره به مسدود شدن جاده خرم آباد و اندیمشک نیز گفت: مردم با توجه به این موضوع می توانند از بزرگراه خرم آباد و پلزال تردد کنند.

اسلامی همچنین با بیان اینکه ۳۲۴ نقطه از استان مازندران در سیل اخیر دچار آبگرفتگی و رانش زمین شد گفت: مشکل تقریباً در این مناطق برطرف شده و فقط دو مسیر روستایی باقی مانده و با توجه به طبیعت و جغرافیای ان ها باید مسیرهای جایگزین درنظر گرفته شود.

وی درباره سیلاب استان گلستان نیز گفت: حجم بارش در این استان بسیار بالا بود و دستگاه های مسئول با توجه به اینکه پشت مناطقی از خطوط راه آهن آب عظیمی جمع شده بود هشت نقطه آن مسیر ها را بررسی و در هر نقطه دهانه ۲۰ تا ۳۰ متری برای خروج آب ایجاد کرده اند بدون اینکه خساراتی به خطوط ریل آهن وارد شود.

اسلامی افزود: البته هنوز دونقطه باقی است که در تلاش هستیم تا آب آن نقاط را تخلیه و هدایت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به راهدارخانه های استان های لرستان، خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال بختیاری و فارس آماده باش داده ایم و از پیمانکاران این مسیرها نیز خواستیم تا با امکانات در صحنه باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.