مرتضی آقایی درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر تصویب حذف هزینه روادید برای ایرانیان در هیات دولت عراق اظهار کرد: شب گذشته شورای وزیران عراق حذف هزینه روادید سفر شهروندان ایرانی به این کشور را در صورت اقدام متقابل تصویب کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از این اقدام خاطرنشان کرد: تفاهم نامه مربوط به حذف هزینه روادید میان جمهوری اسلامی ایران و عراق در سفر اخیر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان به عراق انجام پذیرفت و دو طرف بر اجرای هر چه سریعتر این موضوع تاکید کردند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص زمان اجرایی شدن این مصوبه نیز تصریح کرد: ما پیگیر ابلاغ این مصوبه به سفارت عراق در تهران هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقایی توضیح داد: هر زمان که سفارت عراق این مصوبه را اجرایی کند سازمان حج و زیارت هزینه‌های صدور روادید هر یک از زائران را که مشمول این مصوبه و رایگان شدن هزینه‌ها شوند، باز می‌گرداند.

وی تصریح کرد: احتمالا زمان ابلاغ و اجرای این مصوبه بعد از نیمه فروردین ماه خواهد بود؛ که البته امیدواریم با پیگیری‌های وزارت امور خارجه کشورمان و دست اندرکاران ذیربط مصوبه شورای وزیران عراق هرچه زودتر ابلاغ و اجرایی شود تا زائران هر دو کشور از پرداخت هزینه روادید معاف شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.