علیمردانی طالبی در گفتگو با مهر با بیان اینکه از زمان بارش باران از ابتدای ساعات امروز تاکنون لایروبی کانال‌ها و مسیل ها در همدان انجام شده است، عنوان کرد: اقدامات پیش از شروع بارندگی توسط برخی از دستگاه‌ها انجام شد که در کاهش خسارت‌ها مؤثر بود.

وی با بیان اینکه اقدامات تحت نظارت فرمانداری انجام شده است، عنوان کرد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش خسارت بارندگی در استان همدان بر اثر شدت بارندگی در نقاط مختلف استان همدان خسارت‌هایی بر جای مانده است که از جمله آن تا ساعت ۱۸ عصر یکشنبه ۴۰ مورد آبگرفتگی در اماکن مسکونی در استان همدان گزارش شده است.

مردان طالبی با بیان اینکه این آبگرفتگی ها بیشتر در مناطق حاشیه شهر همدان شامل شهرک الوند، قاسم آباد همدان و شهرک فرهنگیان بوده است، اضافه کرد: تمام تیم‌های عملیاتی شامل هلال احمر، اورژانس، نیروهای خدمات شهری و عوامل شرکت آب و فاضلاب در حال انجام عملیات هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد روستای نجف آباد شامل ۲۰ خانوار تخلیه شده است، اضافه کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و خسارت‌های جانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در استان همدان دچار آبگرفتگی شده‌اند، عنوان کرد: حدود شصت و چهار واحد دامداری نیز در بخش شیرین سو و نقاط مختلف استان تلفات دامی گزارش کردند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه بیش از ۵۰ میلیمتر گزارش بارندگی در استان همدان ثبت شده است، اضافه کرد: حدود ۵۰ واحد اصطبل و انباری علوفه نیز در روستاهای استان همدان دچار خسارت شده‌اند.

وی اضافه کرد: با وجود همه این موارد در حال حاضر اکیپ‌های عملیاتی در نقاط مختلف استان همدان مستقر هستند و عملیات را انجام می‌دهند.

وی از مردم خواست به هشدارهای استانداری همدان مبنی بر حفظ آرامش و ترک مناطقی که احتمال وقوع سیلاب در آنها وجود دارد توجه کنند و ضمن حفظ آرامش در انجام عملیات مجموعه‌ها را یاری دهند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه خسارت جانی در پی بارندگی‌های اخیر استان همدان گزارش نشده است، اضافه کرد: امیدواریم این بارندگی‌ها را با کمترین خسارت پشت سر بگذاریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.