حمیدرضا شیران، در نشست خبری امروز کمیته امداد، با بیان اینکه مسکن بیش از ۵٠ هزار مددجوی کمیته امداد در جریان سیل اخیر آسیب دیده است، افزود: تا این لحظه در استان تهران حدود ۴٠٠ میلیون کمک نقدی جمع آوری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه رئیس کمیته امداد کشور نیز روز گذشته دستور خرید  و ارسال حدود ٢ هزار تخته فرش به استان لرستان را صادر کردند، اظهار کرد: همچنین ٨ کامیون اسباب و لوازم منزل نیز شامل مواد غذایی، آب معدنی، پتو و ... به این مناطق ارسال شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی استان تهران با بیان اینکه این کمک ها ابتدا به خرم‌آباد رفته سپس مناطق مختلف ارسال می شود تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف کمیته امداد مدارک هویتی دارند و در سامانه ثبت می‌شوند این کمک‌ها به شکل عادلانه در اختیار همه آنها قرار می‌گیرد و اگر خدمت به خانواده ارائه شود

 مجددا تکرار نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت ارائه خدمات در این مناطق با مددجویان کمیته امداد است گفت: البته مانعی برای ارائه خدمات مختلف به سایر سیل زدگان وجود ندارد، اما از آنجایی که مددجویان زیادی در منطقه پلدختر و معمولان هستند و این خدمات با اولویت به آنها داده می‌شود. همچنین گروه‌هایی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای نیز به این مناطق اعزام شده‌اند، اگرچه سازمان بهزیستی به شکل تخصصی مراکز مشاوره دارد و خدمات تخصصی روانشناختی به سیل زدگان ارائه می‌کند اما تیم‌های مشاوره ما نیز عمدتا برای افراد تحت پوشش کمیته امداد به ارائه خدمات می‌پردازند.

شیران با بیان اینکه در استان تهران بیش از ۸۷ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند اظهار کرد: البته مراجعه های موردی زیادی نیز در استان تهران به دلیل وجود مراکز ارائه خدمات درمانی و همچنین مراجعه افراد نیازمند از استان‌های دیگر وجود دارد به طوریکه سال گذشته به بیش از ٢١ هزار نفر خدمت موردی ارائه کرده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.