الیوم السابع گزارش داد، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی خلیفه حفتر  در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد که خطوط هوایی و دریایی از ترکیه و مالت به منظور حمایت از گروه‌های طرابلس از طریق فرستادن سلاح و اعزام نیروهای مسلح باز است.

المسماری در ادامه افزود: پروازهای مستقیمی از ترکیه به مصراته برای انتقال نیروهای جبهه‌ النصره که در سوریه جنگیدند، انجام می‌شود و شمار نیروهای مبارز خارجی در حال افزایش است.

سخنگوی ارتش ملی لیبی با طرح این پیش‌بینی که عملیات انتحاری‌ در این کشور رخ دهد، اما گفت که امور تحت کنترل است.

وی همچنین تصریح کرد که نیروهای خلیفه حفتر هشت حمله هوایی به اردوگاه "الرحبه" در "تاجوراء" انجام دادند. فرماندهی کل نیز دو خلبان خارجی را که در حملات جنگنده‌های نیروهای توافق ملی مشارکت داشتند، رصد کرده است.

در همین راستا، وی با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد میادین و بندرهای نفتی تحت سیطره ارتش ملی لیبی است، از مصطفی صنع‌ الله، رئیس هیات مدیره نهاد ملی نفت انتقاد کرد.

المسماری تصریح کرد که صنع‌ الله در گفت‌وگو با "فاینانشال‌تایمز" از اصطلاح توقف جنگ و درگیری به خاطر حفظ صنعت نفت صحبت کرد و تلاش نمود تا وانمود کند که نمی‌داند ۹۵ درصد تاسیسات و میادین نفتی تحت سیطره نیروهای مسلح است.

سخنگوی ارتش ملی لیبی افزود: نفت دیگر بهانه‌ای برای دعوت از جامعه جهانی جهت مبارزه با ارتش ملی لیبی به شمار نمی‌آید. ارتش اجازه نخواهد داد که لیبی مرکز ارتکاب جنایت‌هایی باشد که صلح و آرامش بین‌المللی را تهدید کند و لیبی در چارچوب سازمان‌ بین‌الملل در راستای مبارزه با تروریسم و جنایات عمل خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.