الجزیره گزارش داد، موسی فکی، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در حاشیه نشست سران کشورهای منطقه ساحل و صحرای آفریقا اعلام کرد که شورای صلح و امنیت این اتحادیه دوشنبه هفته جاری نشستی را برای تصمیم‌گیری درباره تحولات اخیر سودان برگزار می‌کند.

وی با درخواست از شورای نظامی سودان برای آنکه با احزاب سیاسی و غیرنظامی درباره تسهیل دوره انتقالی مذاکره کند، گفت: ما آماده‌ایم تا به منظور کمک به مذاکرات درباره مرحله انتقالی به سودان برویم.

از سوی دیگر، اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای ساحل و صحرای آفریقا در چاد، به کار خود پایان داد.

در همین راستا، فکی در جریان سخنرانی خود در این نشست اظهار داشت: بحران سیاسی و نظامی لیبی و اوضاع امنیتی در شمال مالی،‌ نیجر و بورکینافاسو و همچنین تهدید گروه بوکوحرام همگی چالش‌هایی است که باید با آنها مقابله شود.

ادریس دبی، رئیس جمهوری چاد نیز در افتتاحیه این نشست عنوان کرد: لازم به ذکر است که بسیاری از کشورهای منطقه ساحل و صحرای آفریقا با تهدیدات تروریستی روزافزونی مواجه هستند.

کامیسا کامارا، وزیر خارجه مالی نیز با قرائت بیانیه پایانی این نشست تأکید کرد: این کنفرانس از تمامی احزاب سیاسی در سودان می‌خواهد که به منظور پایه‌گذاری یک گذار مسالمت‌آمیز جهت بازگشت به مقررات قانون اساسی، گفت‌وگو و مشورت را اولویت خود قرار دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.