المعلومه عراق گزارش داد، منابع محلی از ورود یک گروه از نظامیان آمریکا به پایگاه نظامی اسپایکر در شهر تکریت در ۱۴۰ کیلومتری شمال غرب بغداد پایتخت عراق سخن می گویند.

این منابع افزود: این گروه از نظامیان به شکل گسترده ای مسلح بوده و به همراه خود تجهیزات و سلاح های سنگین داشتند.گزارش حاکی است که پس از ورود این گروه از نظامیان آمریکایی به این پایگاه نظامی، تعدادی از چهره های عشائری نیز به آنجا رفته و با ژنرال های آمریکایی مستقر در آن پایگاه دیدار کرده اند.

از سوی دیگر &#۳۹;صلاح العیساوی&#۳۹; فرمانده حشد شهرستان الصمود در استان الانبار دیروز یکشنبه از تحرکات جدید &#۳۹;جوی هود&#۳۹; کاردار سفارت آمریکا در بغداد در منطقه العامریه در جنوب فلوجه و دیدار با برخی شخصیت ها و شیوخ عشائر خبر داده بود.

در همین حال تحرکات جدید نظامی آمریکا در شمال عراق در حالی است که از دیماه ۹۶ و اعلام پایان نظامی داعش در عراق و بویژه اظهارات دیماه امسال دونالد ترامپ مبنی بر این که نیروهای آمریکایی قصد خروج از عراق را ندارند، بحث ضرورت خروج نظامیان خارجی (آمریکایی) از این کشور در دستور فراکسیون های پارلمانی قرار گرفت و به یکی از مباحث اصلی محافل سیاسی و رسانه ای تبدیل شد.

نیروهای آمریکایی که در سال ۲۰۱۱ به علت شکست و ناکامی های مکرر در برابر نیروهای مقاومت عراق، مجبور به ترک خاک عراق شده بودند در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش در صدر یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند و هم اکنون عمده نیروهای خارجی مستقر در خاک عراق را شامل می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.