کمتر از ده ماه تا انتخابات مجلس باقی است و عقربه‌های روزشمار انتخابات مجلس به شماره افتاده اما هنوز جریان‌های سیاسی به صورت جدی وارد موضع انتخابات نشده‌اند با این وجود اما تحرکات کم رنگی در برخی احزاب سیاسی دیده می‌شود به طوریکه در تلاشند تا با بهترین چینش وارد کارزار انتخابات مجلس شوند.

اگرچه به گفته چهره‌های سرشناس دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا اعلام‌نظر درباره حضور ائتلافی یا مستقل احزاب در انتخابات آینده کمی زود به نظر می‌رسد اما با این حال احزاب، جبهه‌ها و جمعیت ها در حال برداشتن گام های اولیه و برنامه ریزی برای انتخابات آینده هستند.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت ایثاگران در توضیح استراتژی این جمعیت برای انتخابات آینده مجلس به خبرآنلاین، گفت: در این زمینه سه کار به صورت همزمان در حال انجام است که ارتباط با تشکیلات کشوری و دفاتر استانی به عنوان نخستین گام در دستور کار قرار گرفته تا فهرستی از افراد توانمند که امکان پذیرفتن مسئولیت نمایندگی و در عین حال مقبولیت مردمی دارند تهیه شود.

وی برگزاری جلسات با نیروهای انقلابی را دومین اقدام جمعیت در راستای فعالیت‌های انتخاباتی خواند وافزود: جمعیت ایثارگران برای همراه شدن با مجموعه کسانی که در طیف نیروهای انقلاب هستند و اینکه بتواند روی مسائل مختلف با آنها به یک وحدت حداقلی برسد جلساتی را با مجموعه نیروهای انقلابی در دستور کار قرار داده است.

شاکری ادامه داد: نکته سومی که برای جمعیت از اهمیت بسزایی برخوردار است اینکه با یک فهرست منسجم‌تر، انقلابی، جوان، جهادی و با ویژگی‌های مردمی وارد رقابت‌های انتخاباتی شود که بر همین اساس بخشی از فعالیت‌ها هم به این بخش اختصاص یافته است.  

وی درباره تصمیم جمعیت ایثارگران برای حضور ائتلافی یا با لیست مستقل در انتخابات گفت: با توجه به فاصله باقی مانده تا انتخابات، زمان تا رسیدن به لیست نهایی وجود دارد؛ واقعیت این است که احزاب هم اکنون در مرحله شناسایی افراد هستند، به تدریج که جلو برویم، ثبت‌نام ها صورت می گیرد و در نهایت با کسانی که در قالب نامزد نهایی باقی می مانند می توان برای فهرست نهایی تصمیم گیری کرد.

شاکری تاکید کرد: به نظر من واژه ائتلاف یا وحدت واژه‌هایی هستند که به طور طبیعی و در ادبیات سیاسی شکل می گیرند اما ممکن است وحدت به آن معنا که همه یکی شده و از نظرات خود بگذرند اتفاق نیفتد بنابراین بیشتر واژه ائتلاف نیروها صادق است؛ با این حال برگزاری جلسات به طور مستمر در قالب گفت وگو و تحلیل از سوی همه احزاب هم به صورت شخصی و فردی و هم گروهی با اشخاص حقیقی و حقوقی در حال انجام است و جمعیت ایثارگران هم از این قاعده مستثنی نیست و در این راستا با بسیاری از کسانی که در محدوده نیروهای مردمی و انقلاب هستند گفت و گو داشتیم.

وی درباره مانیفست انتخاباتی جمعیت ایثارگران برای انتخابات آینده مجلس،  گفت: معیارها را در این زمینه منشور گام دوم مقام معظم رهبری به درستی تبیین کردند به طوریکه ویژگی‌ها، مشخصات، نیازها و اینکه چه کسانی با چه ویژگی‌هایی می‌توانند در این عرصه تاثیرگذار باشند مشخص شده است، دقت در بیانات ایشان نشان می‌دهد که ایشان بر وجود یک مجلس چابک، جوان و عدالت‌خواه و اینکه بتواند مطالبات مردم را به خوبی درک کند تاکید دارند.

شاکری تاکید کرد: البته جوان بودن به معنی آن نیست که تنها یک عدد را مدنظر قرار دهیم هر چند که آن عدد سنی هم یکی از شاخص ها می تواند باشد ولی به طور کلی اینکه تغییری در حال وهوای مجلس با وجود نیروهای جوان‌تر و چالاک‌تر ایجاد شود امر درستی است.

وی درباره مولفه‌های موردنظر جمعیت ایثارگران در تدوین لیست انتخاباتی، گفت: با توجه به اینکه مجلس کمیسیون‌های تخصصی دارد ما در جمعیت بر اساس نیازهای تخصصی تلاش داریم تا متخصص‌ترین نیروهای جوان را در لیست خود به کار گیریم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران درباره احتمال ائتلاف گروه‌های مختلف در جریان اصولگرایی و رسیدن به لیست واحد، گفت: ببینید حداکثر تلاش گروه‌ها بر همگرایی و انسجام است چون در تفرق فهرست‌ها امکان رای آوری پایین می‌آید بنابراین منطقی وعقلایی است که ائتلاف صورت گیرد، همه باید تلاش حداکثری خود را به کار گرفته و از خود گذشتگی داشته باشند، در سایه "همه با هم بودن" است که می‌توانیم به شکل گیری یک مجلس قدرتمند امیدوار بوده و از منافع آن بهره‌مند شویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.