یعقوب شیویاری، در مورد انتشار اخباری مبنی بر گلایه جامعه پزشکی نسبت به تعرفه‌های تعیین شده توسط هیات دولت، اظهار داشت: هر سال به تناسب افزایش نرخ تورم نیاز است که تعرفه‌های پزشکی افزایش یابد، به ویژه این افزایش باید در تعرفه‌های بخش خصوصی اعمال شود، چرا که در تامین هزینه‌های جانبی با مشکلات متعددی مواجه هستند.

تعرفه‌های پزشکی باید افزایش قابل قبول و منطقی داشته باشد

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون اجاره مطب‌ها، دستمزد کارکنان و تجهیزات پزشکی افزایش یافته است، بنابراین این امر می‌طلبد که تعرفه‌های پزشکی نیز افزایش قابل قبول و منطقی داشته باشد.                                                                              

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که کشور از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار نیست باید حق پزشکان نیز در نظر گرفته و افزایش تعرفه‌ها به گونه‌ای اعمال شود که عدالت بر آن حاکم شده باشد.

افزایش تعرفه‌های پزشکی نباید عامل بروز مشکل در تامین هزینه‌ درمان بیماران باشد

شیویاری یادآور شد: البته وضعیت معیشت مردم نیز به نحوی است که پزشکان باید دلسوزانه‌تر به این موضوع نگاه کنند تا افزایش تعرفه‌ها عاملی در جهت بروز مشکل در تامین هزینه‌های درمان بیماران نشود.

اعلام آمادگی مجلس برای ورود به موضوع تعرفه‌های پزشکی

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: کمیسیون بهداشت مجلس این آمادگی را دارد که در صورت نیاز به موضوع تعرفه‌های پزشکی ورود کرده و گلایه‌هایی که در این مورد وجود دارد را مورد بررسی قرار دهد و حتی آن را به هیات رئیسه نیز ارجاع دهد تا به نحوی مورد تجدیدنظر قرار گیرد که نتیجه به گونه‌ای حاصل شود که هم جامعه پزشکی حمایت شوند و هم مردم تحت فشار ناشی از هزینه‌های درمانی قرار نگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در رابطه با نحوه تعیین تعرفه‌ها در هیات دولت مورد توجه قرار گیرد، این است که به طور قطع در جلساتی که بدین منظور تشکیل شده، نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، بخش خصوصی و دولتی حضور پیدا کرده و این موضوع را کارشناسانه بررسی کرده‌اند، بنابراین نمی‌توان گفت که به هیچ وجه صلاح جامعه پزشکی برای قیمت‌گذاری در این بخش مدنظر قرار نگرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.