فاطمه سعیدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد سومین امام شیعیان گفت: ما از امام حسن (ع) درس مذاکره و صلح آموختیم از همین امام درس رشادت و ایستادگی بر سر عقیده را آموخته‌ایم ما به دنیا نشان دادیم که هنگام نیاز بهترین مذاکره کنندگان و مؤمن‌ترین آنها را به آرمان‌های انقلاب به میدان می‌فرستیم و در هنگام جنگ رشیدترین مردمان هستیم. حال که دشمنی دشمن عیان‌تر از همیشه شده است ما هیچ واهمه‌ای از او نداریم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تاکید بر ضرورت اتکا به توان تولیدی داخلی گفت: با تکیه کردن به صنعت داخلی در کنار استفاده از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی می‌توانیم از سختی‌های کنونی گذر کنیم. آمریکایی‌ها یک بار ما در جنگ آزموده و دیگر چنین خطایی را تکرار نمی‌کنند. به گواه سازمان‌های بین المللی ما در زمان صلح پای تمام تعهدات خود ایستادیم و جهان بدعهدی آمریکا را مشاهده کرد اما ایستادن در برابر دشمن و یکپارچگی در برابر فشارهای بیرونی چگونه میسر است؟ با تهدید و تهمت یا همدلی و همبستگی؟

سعیدی ادامه داد: امروز همه معتقدیم که باید در برابر فشارها ایستاد اما بعضی تربیون دارها گویی می‌خواهند از فرصت پیش آمده برای حذف یک تفکر استفاده کنند. نباید از تهدید دشمن فرصت جناحی یا گروهی خلق کرد. این تهدید باید عمق همبستگی و یکپارچگی ملت را افزایش دهد. کشور ما در شرایطی است که به تمام ظرفیت‌های فکری و علمی احتیاج دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تاکید بر بازگشت به آرمانهای انقلاب گفت: مردم ایران برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی انقلاب کردند. اما برخی به بهانه استقلال و به عبارتی قرائت خودشان از استقلال در برابر آزادی مصرح و قانونی مردم می‌ایستدند. امروز وظیفه ما این است که یکپارچه در کنار دولت، نیروهای مسلح و تلاشگران حوزه امنیت از ایران عزیز حفاظت کنیم. ایران بدون پشتیبانی مردمشان معنا ندارد. حفظ ایران جزو از طریق به رسیمت شناختن مردم، تنوع فکر و سلیقه آنها به دست نمی‌آید.

سعیدی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم اظهار داشت در شرایط فعلی تمرکز بر تسهیل تولید داخلی و حذف موانع تولید و تجارت وظایف همه دستگاه‌های قانونی است واگذاری اقتصاد و ثروت به مردم و بستن منفذهای رانت و فساد آینده ما را تضمین می‌کند امروز بزرگترین مشکل ما در درون کشور فساد و رانت است و چشم اسفندیار آن شفافیت و حاکمیت قانون! تا زمانی برخی از بخشهای از حاکمیتی با بخش خصوصی رقابت می‌کنند تا زمانی که رقابت عادلانه شکل نگیرد و شفافیت در برابر پنهان کاری مورد حمایت نباشد و همچنین مادامی که در برابر فساد بدون توجه به ارزشها در برابر وابستگی فاسدان نیایستیم سخن گفتن از همبستگی اجتماعی و تعمیق مفهوم ملت-دولت شوخی تلخی است.

سعیدی با اشاره به ریاست جدید قوه قضائیه گفت: با ورود آقای رئیسی امیدواری به دستگاه قضا بیشتر شده است از ایشان خواستاریم که با دقت ضمن حفظ حقوق همه شهروندان مماشاتی با مجرمان اقتصادی نداشته باشد در همین فرصت به لایحه منع خشونت علیه زنان اشاره می‌کنم چهره جمهوری اسلامی و میزان اهمیتی که به جایگاه زن می‌دهد در این لایحه متجلی است امیدوارم که دستگاه قضائی به اهمیت آن توجه کافی داشته باشد.

وی در انتقاد از آموزش و پرورش گفت: گرفتاری‌ها در این نظام آموزش و پرورش به قدری است که ساختار را فلج کرده است. تمام توان این ساختار صرف کارهای با اولویت پایین‌تر است هر روز از صدر تا ذیل وزارت آموزش پرورش به جای تمرکز بر ارتقای وضعیت تحصیلی و پرورشی دانش آموزان یا بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان به دنبال رفع و رجوع مواد کم اهمیت اما پرسرو صدا هستند. جالب اینجا است که کسی به دنبال شنیدن صدای معلمان نیست. به دنبال صداهایی هستند که نان سیاسیشان را تأمین می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این دولت در خصوص عمل به وعده‌هایش در حوزه آموزش و پرورش نمره قبولی نمی‌گیرد گفت: بارها پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی با دیگر بازنشستگان صحبت کردیم. بارها قول گرفته و بدعهدی دیده‌ایم. در خصوص نظام رتبه بندی معلمان، معلمان حق التدیس، مؤسسات آموزشی و رسیدگی به فساد عجیب کتب کمک درسی آموزش و پرورش هرگز موفق نبوده است. از آقای رئیس جمهور می‌خواهم که با هر ابزاری که می‌تواند آموزش و پرورش کشور را به ریل اصلی خود بازگرداند. در حوزه آموزش عالی و دانشجوی دو نوع مشکل صنفی-رفاهی و مشکلات فرهنگی-سیاسی وجود دارد که وزرای علوم برای رفع هر دو گام‌های مؤثری برداشته‌اند و امیدواریم که با حمایت رئیس جمهور اقدامات مؤثری انجام دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.