اسپوتنیک نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی به یکی دیگر از جنایات این رژیم یعنی ترور سمیر قنطار، کهنه اسیر لبنانی در زندانهای این رژیم که مدتی پس از آزادی در سوریه به شهادت رسید اعتراف کرد.

شبکه دوم تلویزیون اسرائیل پنجشنبه شب اعلام کرد: مارکو مورنو، یک افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی توضیح داد که یکی از فرماندهان گردانهای مخالفان مسلح سوریه به سرویسهای اطلاعاتی نظامی اسرائیل «امان» اطلاعاتی ارائه داد که طی آن دسترسی به سمیر القنطار آسان شد و ترور وی صورت گرفت.

این شبکه عبری زبان به نقل از مارکو مورنو اعلام کرد: جنگنده های ناوگان هوایی ارتش اسرائیل شب نوزدهم دسامبر ۲۰۱۵ پس از پرواز، وارد آسمان سوریه شدند و منزلی را در جنوب دمشق که سمیر القنطار در آن به سر می برد هدف قرار دادند.

از سوی دیگر پایگاه اینترنتی خبری مفزاک لایو صبح امروز جمعه تأکید کرد به رغم گزارش هایی که پس از اجرای عملیات ترور سمیر القنطار ارائه شد؛ اسرائیل در آن زمان به اجرای این عملیات اعتراف نکرد.

این پایگاه اینترنتی همچنین توضیح داد اطلاعاتی که مارکو مورنو فاش کرد پس از نظارت های نظامی صورت گرفته اجازه انتشار پیدا کرده است.

این پایگاه خبری همچنین افزود: مورنو سابقا افسر سرویسهای اطلاعاتی ارتش اسرائیل در یگان ۵۰۴ بود. وی مسئول تماس با مخالفان سوری بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.