به گزارش پایگاه خبری"الخلیج الجدید"، این سازمان در گزارش اخیر خود افزود که اطلاعات به دست آمده حاکی از ان است که دادگاه‌های سعودی شرایط محاکمه عادلانه را زیر پا می‌گذارند.

در این گزارش آمده است: ده‌ها سعودی و یا شاید صدها نفر در ارتباط با مسائل سیاسی یا جنایی در معرض تهدید به اعدام هستند.

سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر اعلام کرد: اقدامات دولت عربستان در خصوص زندانیان عاری از هرنوع شفافیت است و این سازمان توانسته برخی موارد از جمله شکنجه و تجاوزات گوناگون به حقوق بازداشت شدگان را مستندسازی کند.

در ادامه این گزارش امده است: ۳۷ شهروند سعودی در آوریل گذشته اعدام شدند. در میان اعدام‌های گروهی اخیر ۶ نوجوان کم سن و سال به چشم می‌خورد و ۳ نوجوان دیگر که حکم نهایی آنها صادر شده است با خطر کشته شدن روبرو هستند. این سه نوجوان از سال ۲۰۱۴ به سبب شرکت در تظاهرات و پیگیری حق و حقوق قانونی خود به اعدام محکوم شدند.

سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر افزود: اعدام ۳۷ شهروند سعودی که بیشتر انها فعال شیعی بودند، نگرانی‌های جدی و عمیقی را درباره به خطر افتاد جان ۲۰ زندانی دیگر برانگیخته و از همه طرف‌های فعال در این زمینه می‌خواهد که تلاش‌های واقعی خود را برای متوقف کردن اقدامات سران سعودی به کار گیرند.

این سازمان یادآورد شد: اینکه عربستان تاکنون توانسته از زیر بار مجازات جنگ در یمن و قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی و واکنش‌های بین المللی آن نجات پیداکند، باعث شده که سران این کشور بیشتر دست کشتار و قتل‌های وحشیانه و ناعادلانه در کشور بزنند.

پایگاه خبری «میدل ایست آی» نیز پیشتر اعلام کرد که مقام‌های سعودی پس از ماه مبارک رمضان حکم اعدام سه تن از علمای دینی این کشور را اجرا خواهند کرد.

سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی و فقط چند ماه بعد از انتصاب محمد بن سلمان به سمت ولیعهد عربستان ده‌ها تن از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

در حالی که این بازداشت‌ها، انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است ولی رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.