به گزارش نشریه هیل، ست مولتن، نماینده دموکرات کنگره و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت هرگز «فرماندهی ضعیف‌تر» از دونالد ترامپ در تاریخ این کشور ندیده است.

مولتن گفت: «بخشی از وظایف او (ترامپ) فرماندهی نیرو‌های نظامی است و من هرگز فرماندهی ضعیف‌تر از او در تاریخ آمریکا ندیده‌ام».

این نماینده دموکرات کنگره افزود: «شیوه‌ای که او با دشمنان ما همدردی و متحدانمان را در سراسر جهان رها می‌کند سبب خواری و تحقیر نیرو‌های آمریکاست ... بسیار سخت است که تصور کنید کسی وارد جنگ می‌شود در حالی که به فرماندهی، چون او اعتماد کرده است».

مولتن در ادامه با تاکید بر لزود وجود اعتماد در ارتش گفت:«وقتی وارد ارتش می‌شوی اولین چیزی که یاد می‌گیری آن است که امکان دارد در آزمونی شکست بخوری و اگر این طور شد آن‌ها به تو اجازه خواهند داد دوباره امتحان کنی. اما اگر دروغ بگویی، همان روز از ارتش اخراج می‌شوی».

این اظهارات مولتن در واکنش به توئیت ترامپ پس از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی مطرح می‌شود که بدون توجه به آزمایش‌ها تنها انتقاد کیم جونگ اون از «جو بایدن» را مطرح کرد. ترامپ در این توئیت نوشت: «کره شمالی تعدادی موشک کوچک شلیک کرد که برخی از مردم ما و دیگران را نگران ساخت، اما من ناراحت نشدم. مطمئنم که کیم به قولی که به من داده است عمل خواهد کرد».

ترامپ همچنین در کنفرانس خبری مشترک خود با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در جریان سفر چهار روزه‌اش به این کشور به انتقاد و تمسخر جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، پرداخت. او گفت کیم در دیدار اخیرشان گفته بود بایدن یک «فرد کم هوش» است.

دونالد ترامپ بار‌ها به دلیل تعریف و تمجیدهایش از کیم جونگ اون مورد انتقاد مقامات آمریکایی قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.