به گزارش الیوم السابع، سه انجمن "کارگروه ملی برای فلسطین"، "انجمن مراکش حمایت از مقاومت فلسطین" و "هیئت مراکشی حمایت از مسائل مردمی" در بیانیه مشترکی اعلام کردند، این تجمع با شعار "مردم مراکش با توطئه معامله قرن مخالف هستند، حمایت از گزینه مقاومت و مقابله با عادی‌سازی روابط" انجام خواهد شد.

در این بیانیه آمده است، تجمع مراکشی‌ها در اعتراض به هجمه صهیونیستی آمریکایی به ملت‌های عربی اسلامی، برنامه‌ریزی برای ایجاد آشوب جهت نابود کردن مساله فلسطین، تحمیل طرح موسوم به معامله قرن ضمن تبانی آشکار با برخی از نظام های منطقه برگزار می‌شود.

دولت آمریکا از اوایل ۲۰۱۷ یعنی از زمانی که دونالد ترامپ، تصدی پست ریاست جمهوری را برعهده گرفته، به دنبال ارائه طرح برای حل و فصل سیاسی خاورمیانه تحت عنوان معامله قرن است اما تا این لحظه محتوای آن را اعلام نکرده است و شایعات حاکی از آن است که این طرح فلسطینی‌ها را مجبور خواهد کرد امتیازاتی به نفع اسرائیل از جمله در خصوص ماهیت قدس اشغالی و حق بازگشت آوارگان بدهند.

در بیانیه مذکور آمده است، این اعتراضات به این دلیل است که محتوای این توطئه جنایت‌کارانه بزرگ علیه قدس، فلسطین و همه اقشار مردمی است. نشانه‌های بررسی معامله قرن در سفرهای شوم پدرخوانده این طرح در تیم رژیم صهیونیستی یعنی جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ به کشورهای خاورمیانه از جمله مراکش برای بررسی طرحش و وادار کردن این کشور برای مشارکت در کنفرانس اقتصادی بحرین دیده می‌شود.

۱۹ مه آمریکا و بحرین طی یک بیانیه مشترکی اعلام کردند، منامه با همکاری واشنگتن میزبان کارگاه اقتصادی تحت عنوان "صلح برای شکوفایی" طی روزهای ۲۵ و ۲۵ ماه ژوئن خواهد بود.

فلسطینیان این کارگاه را رد کرده و هدف از آن را بررسی معامله قرن و جذب سرمایه‌گذاری در منطقه برای تصویب این طرح در نخستین فعالیت آمریکا در خصوص معامله قرن دانستند.

انجمن‌های مذکور مراکش در بیانیه خود خواستار حمایت از مبارزات فلسطین در راهپیمایی‌های بازگشت و ایستادگی اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند.

کوشنر روز سه شنبه طی یک سفر دوره‌ای وارد رباط شد و قرار است به اردن و اراضی اشغالی نیز سفر کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.