شاگردان کولاکوویچ لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۹ را با عملکردی تحسین برانگیز آغاز کردند و ابتدا موفق شدند به طلسم ۷ سال شکست ایتالیا پایان دهند. پس از آن بود که با پیروزی روز گذشته مقابل چین، همه امیدوار شدند تیم ملی والیبال ایران به روزهای اوجش نزدیک شده باشد. اتفاقی که با پیروزی امروز مقابل آلمان به همه ثابت شد.

ست اول: ایران ۳۰ - آلمان ۲۸

سعید معروف، سیدمحمد موسوی، علی اصغر مجرد، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، امیر غفور و محمدرضا حضرت پور با لباس سفید وارد میدان شدند. ابتدا ایران پیش افتاد اما رقیب آلمانی خیلی زود فاصله را جبران کرد. در ادامه این آلمانی‌ها بودند که تیم برتر میدان بودند تا فاصله به 2-5 افزایش پیدا کند. درخواست بازبینی ایران برای یکی از امتیازهای ایران قبول شد تا امتیازگیری‌های پیاپی آلمان به پایان برسد. وقت استراحت فنی نخست برای ایران با امتیاز 7-8 به سود شاگردان کولاکوویچ به دست آمد. برای وقت استراحت فنی دوم آلمان هم این ایران بود  13-16 از رقیب خود پیش افتاده بود. اما عملکرد خوب ژرمن‌ها در خط سرویس و دفاع عقب زمین، به تدریج اختلاف را کاهش داد تا و دو تیم در امتیاز 18 برابر شدند. در ادامه با رقابتی هیجان‌انگیز، ایران توانست ست نخست را از آن خود کند.

ست دوم: ایران ۲۹ - آلمان ۲۷

در دومین ست آلمان‌ها تلاش کردند شجاع‌تر از قبل باشند و همین باعث شد وقت استراحت فنی نخست برای آن‌ها با نتیجه 5-8 به دست بیاید. اما در ادامه ایران به مسابقه بازگشت و 3 سرویس فوق العاده از سیدمحمد موسوی باعث شد ایران 14-16 وقت استراحت فنی دوم را به سود خود رقم بزند. پس از آن آلمان یک امتیاز پیش افتاد و کولاکوویچ وقت استراحت گرفت. هر دو تیم در امتیازات پایانی برابر شدند اما اشتباهات مردان تیم ملی آلمان باعث شد ایران در نهایت ست دوم را هم با پیروزی پشت سر بگذارد.

 

ست سوم: ایران ۲۵ - آلمان ۲۰

اولین امتیاز ست سوم توسط پوریا فیاضی برای ایران به دست آمد. سرمربی آلمان بعد از ثبت نتیجه 2-6 به سود ایران، اولین وقت استراحت خود را درخواست کرد. ایران هم در شرایطی وقت استراحت خودش را درخواست کرد که 4-8 از رقیب پیش افتاده بود. اما آلمان در ادامه بازی را مدیریت کرد تا وقتی که اعلام خطا از بازیکنان ایران توسط داور، بازی را مساوی کند و عصبانیت شدید بازیکنان ایران و کولاکوویچ را به همراه داشته باشد. بازیکنان آلمان اشتباهات متعددی در ادامه مرتکب شدند تا در نهایت با اسپک امیر غفور، امتیاز 16 به ایران برسد و سوت وقت استراحت فنی دوم با یک امتیاز برتری شاگردان کولاکوویچ به صدا دربیاید. در ادامه آلمان دوباره از بازی خوبی که در ابتدای ست ارائه داده بود، فاصله گرفت و نتیجه به ۱۷-۲۰ به سود ایران رسید. در ادامه باز هم ایران تیم برتر میدان بود و فاصله به ۱۸-۲۲ افزایش یافت. پایان این دیدار با پیروزی ۲۰-۲۵ به نفع ایران رقم خورد تا شاگردان کولاکوویچ با سه پیروزی ارزشمند چین را ترک کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.