«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچون موارد مشابه، استعفای یکی دیگر از مقامات کاخ سفید را در یک پیام توییتری اعلام کرد.

بنا به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، ترامپ روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که «امت فلاد» یکی از حقوقدانان کاخ سفید در تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۴ خردادماه) از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

ترامپ در پیام توییتری خود نوشت: «امت فلاد، که به کاخ سفید آمد تا در خصوص گزارش «رابرت مولر» (مسئول تحقیق درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا) به من کمک کند، ۱۴ ژوئن کناره‌گیری می‌کند».

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در ماه مارس گزارش کرده بود که فلاد احتمالاً‌ در ماههای آتی با به نتیجه رسیدن گزارش مولر، کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

مولر در زمان نمایندگی کاخ سفید، در نامه‌ای به «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا، اعتراض کرده بود که گزارش مولر، حاوی اظهارنظرات «سیاسی» است.

پیش از فلاد،  رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توییتری اعلام کرد که «شاهیرا نایت» مدیر امور حقوقی کاخ سفید قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند.

اولین بار نیست که ترامپ خبر کناره‌گیری اعضای کاخ سفید را از طریق توییتر اعلام می‌کند. او پیش از این نیز بارها در توییتر خبر برکناری یا استعفای وزرا و مقامات ارشد کابینه خود را اعلام کرده است.

در فروردین ماه، دونالد ترامپ در ادامه اعلام استعفاهای مقامات زیردستش در توییتر، از استعفای «کریستن نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا خبر داده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.