به گزارش دیلی میل، به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن، یک روزنامه دولتی چاپ چین به نام «پیپلز دیلی» امروز (دوشنبه) با انتشار مطلبی به انتقاد از دولت آمریکا پرداخت و این کشور را یک تهدید بزرگ برای جهان دانست.

این روزنامه چینی نوشت آمریکا یک تهدید جدی برای توسعه صلح در جهان است. این روزنامه همچنین سیاست‌های تجاری آمریکا را «احمقانه» و «تحریف شده» توصیف کرد و نوشت این سیاست‌ها باعث بازگشت ابر‌های سیاه به آسمان اقتصاد جهان می‌شود.

روزنامه «پیپلز دیلی» چین این مطلب ضدآمریکایی را دقیقا همزمان با سفر دونالد ترامپ به انگلیس منتشر کرد. پکن روز گذشته هم از سیاست‌های تجاری آمریکا به شدت انتقاد کرد. وانگ سوون، معاون وزیر بازرگانی چین روز گذشته با ارائه اسنادی معتبر اعلام کرد جنگ تجاری که آمریکا مسبب آن است به شکلی منفی بر جهان اثر خواهد گذاشت. وی همچنین آمریکا را یک مذاکره کننده غیرقابل اعتماد توصیف کرد.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین در هفته‌های اخیر به شدت تشدید شده است به گونه‌ای که آمریکا تعرفه‌های وارداتی بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را به ۲۵ درصد افزایش داد. چین هم در مقابل بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی تعرفه وضع کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.