با توجه به شرایط خاص کشور و ضرورت مقابله هوشمندانه با تحریم های ظالمانه دشمن با اعمال شیوه‌های جهادی و قرارگاهی جهت تامین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده و همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور و از آنجایی که نحوه اداره کنونی آن مجموعه سازگاری و انطباق کامل با شرایط پیش رو را ندارد، وزیر بهداشت در حکمی، دکتر محمد رضا شانه ساز را به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو و مدیر اجرائی قرارگاه مذکور، منصوب کرد. 

در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر محمدرضا شانه ساز 

با توجه به شرایط خاص کشور و ضرورت مقابله هوشمندانه با تحریم های ظالمانه دشمن با اعمال شیوه‌های جهادی و قرارگاهی جهت تامین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده و همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور و از آنجایی که نحوه اداره کنونی آن مجموعه سازگاری و انطباق کامل با شرایط پیش رو را ندارد بدینوسیله جنابعالی با توجه به سوابق و تجارب ارزنده تان بعنوان سرپرست سازمان غذا و دارو و مدیر اجرائی قرارگاه مذکور منصوب می شوید.

امید است با استعانت از پروردگار بزرگ، تأسی به شیوه معصومین و پیگیری طریق شهدا و تلاشگران عرصه های جهاد و دفاع مقدس و بهره گیری از همفکری و مشارکت کلیه صاحبنظران درون و بیرون از آن مجموعه و با پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید در انجام امور محوله موفق باشید.

 بدیهی است، اداره آن مجموعه به شیوه قرارگاهی و با مشارکت دیگر اعضای منتخب اینجانب به عنوان هیات اجرائی تحت نظر مستقیم وزیر تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد یافت.

انتظار می رود موارد ذیل مد نظر قرار گیرد؛ 

۱- همانگونه که از ابتدای حضور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصرار ورزیدم، حمایت از تولید داخلی با اعتلای کیفیت از رسالت های اصلی ماست و در مورد محصولاتی که تولید داخل دارد، اجازه ورود مشابه خارجی ممنوع می باشد، این دستور شامل دارو و تجهیزات پزشکی است.

۲- لیست مواد اولیه، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز سریعا بازنگری و با توجه به شرایط ارزی و اقتصادی در اولین جلسه مطرح و تصمیم گیری شود. به گونه ای که در هر شرایط نباید مشکلی به نام کمبود دارو و تجهیزات اساسی مورد نیاز داشته باشیم.

۳- ضروریست جلسات مستمر با شورای مشورتی منتخب اینجانب با حضور نمایندگان محترم تولید کنندگان، واردکنندگان، توزیع و عرضه کنندگان و همچنین نماینده انجمن های صنفی و علمی تشکیل و نظرت ایشان مورد توجه قرار گیرد.

بدیهی است این راه پر صعوبت بدون همفکری و همدلی همگان پیمودنی نخواهد بود.

توفیق جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

برهمین اساس، وزیر بهداشت در پیامی، از خدمات دکتر پیرصالحی، رییس پیشین سازمان غذا و دارو، قدردانی کرد. 

در این پیام آمده است؛ 

برادر گرامی جناب آقای دکتر مهدی پیرصالحی

 خدمت گزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزیده خویش عطا می فرماید. لذا بدین وسیله از خدمات ارزشمند و تلاش مستمر و شایسته شما در مدت تصدی مسئولیت معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم. توفیق جنابعالی را در خدمت به مردمان نیازمند این سرزمین در مناصب و جایگاه های دیگر از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.