اسپوتنیک در مطلبی با اشاره به مصاحبه اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با شبکه تلویزیونی آی تی وی انگلیس، موضع وی را در قبال ایران بحث برانگیز و دوگانه توصیف کرد.

ترامپ در این مصاحبه همزمان با اعلام آمادگی برای مذاکره با «حسن روحانی» همتای ایرانی اش مدعی شد که همواره امکان رویارویی نظامی با ایران وجود دارد.

این رسانه روس با به تمسخر گرفتن این موضع ضد و نقیض ترامپ، پرسید مذاکره یا جنگ؟ ترامپ بالاخره به دنبال چیست؟

رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از این مصاحبه مدعی شده است زمانی که او در آمریکا روی کار آمده، ایران اولین کشور حامی تروریسم بوده و اکنون با گذشت ۲ سال از دوره ریاست جمهوری اش، ایران همچنان این جایگاه را حفظ کرده است!

به نوشته اسپوتنیک؛ مواضع اخیر دولت آمریکا در قبال تهران از جمله تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، به تنش‌ها بین دو کشور دامن زده است. واشنگتن مدعی است که با این رویکرد به دنبال تغییر رفتار ایران است. با این حال اقداماتی مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، واکنش ایران را به دنبال داشته و موجب شده است که این کشور نیز فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه موسوم به «سنتکام» را به عنوان گروهی تروریستی شناسایی کند.

روزنامه گاردین نیز روز چهارشنبه نوشت؛ ترامپ به مقامات انگلیس اطمینان داده که به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و در تلاش است تا از طریق گفت وگوی مستقیم با تهران توافق هسته‌ای را توسعه دهد.

گاردین افزود: مقامات آمریکایی موضع این کشور را در جریان سفر سه روزه رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس اعلام کرده و گفته‌اند که اعزام ناو هواپیما بر به منطقه اقدامی دفاعی بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.