tرهاد دژپسند بعدازظهر پنجشنبه، در نشست با مدیران بنادر و دریانوردی و گمرکات مازندران در بندر امیرآباد افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در گرو تلاش مجدانه و مضاعف برای بی نیازی از صادرات نفتی است.

وی اظهار داشت: در این موقعیت حساس و جنگ اقتصادی باید برای توسعه اقتصادی تلاش مضاعف داشته و با برنامه ریزی منسجم به برنامه و اهداف مد نظر برسیم.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین وجود بندر امیرآباد را ظرفیتی مهم برای منطقه دانست که با ارائه عملکرد مثبت، تاثیر بسزایی در اقتصاد داشته است.

دژپسند با اعلام اینکه برای مقابله با جنگ اقتصادی، مهمترین راهکار برای برون رفت از این شرایط، الکترونیکی کردن فعالیت بنادر و گمرکات است؛ یادآور شد: بندر امیرآباد به عنوان یکی از بنادر مهم شمال کشور، علاوه بر الکترونیکی کردن فعالیت‌ها باید به سمت بنادر هوشمند حرکت کند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: این بندر با دارا بودن زیرساخت های مناسب اقتصادی و عمرانی، پل ارتباطی مناسبی برای ارتباط بنادر شمال و جنوب کشور و همچنین بنادر حاشیه خزر است که باید از این ظرفیت برای توسعه صادرات غیر نفتی استفاده شود.

دژپسند افزود: با توجه به زیرساخت های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد باید از این پتانسیل ها برای جذب سرمایه گذاران و توسعه اقتصادی استفاده شود

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.