طی روزهای گذشته خبری دست به دست از مدرسه ای مختلط در مشهد می چرخد. این اخبار دلالت از این امر دارند که در این مدرسه دانش آموزان پسر ودختر در کنار هم در حال تحصیل هستند در حالی که دانش آموزان دختر نیز حجاب لازم را ندارند.

صحت و سقم این ماجرا را از اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی جویا شدیم. «این مدرسه ویژه دانش آموزانی است که به ایران مهاجرت کرده اند» این پاسخی بود که اداره کل روابط عموی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت.

مهدی مجیدی فرد، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره وجود مدرسه مختلط در مشهد و تحصیل دختران و پسران در کنار یکدیگر گفت: این مدرسه جز مدارس خاص در مشهد است و ویژه دانش آموزانی است که به ایران مهاجرت کرده اند.

مرجع اعطای مجوز به این مدرسه مختلط

وی در ادامه درباره مرجع اعطای مجوز به این مدرسه مختلط گفت: این مدرسه با مجوز شورای عالی آموزش و پرورش تاسیس شده اداره کل آموزش و پرورش استان فقط به عنوان یک نهاد نظارتی می تواند در این زمینه فعالیت کند.

وی در ادامه درباره نظارت آموزش و پرورش خراسان رضوی بر فعالیت این مدرسه گفت: این کار در طی سال جاری به دفعات انجام و گزارشات مربوط به اقدامات این مدرسه به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده است.

وی در ادامه بیان کرد: خط قرمز وزارت آموزش و پرورش رعایت قوانین و شئونات فرهنگی و دینی با تاکید بر موارد سند تحویل بنیادین است.

این مدرسه کمتر از ۱۰۰ دانش آموز خارجی دارد

مجیدی فرد در ادامه بیان کرد: اقدام این مدرسه یک تخلف کوچک در مدرسه ای بوده که کمتر از ۱۰۰ دانش آموز خارجی را در خود جایی داده که با تذکرات مشکل حل شده بود و مدیران مدرسه در این زمینه توجیه شدند و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

تمام دانش آموزان این مدرسه خارجی هستند

وی در ادامه تاکید کرد: تمام دانش آموزان این مدرسه خارجی هستند که والدین آنها به دلایلی باید در کشور اسکان داشته باشند و هیچ دانش آموز ایرانی در این مدرسه در حال تحصیل نیست.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.