پایگاه اینترنتی السومریه نیوز نوشت، برهم صالح، رئیس جمهور عراق امروز شنبه در کاخ «السلام» بغداد، با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و هیئت همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

برهم صالح در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط دو کشور و بهره برداری از فرصت‌های موجود برای تحکیم و تقویت همکاری دوجانبه در راستای تحقق منافع مشترک به ویژه در بخش‌های اقتصادی و صنعتی تاکید کرد.

برهم صالح بر تمایل جدی عراق برای هماهنگ کردن مواضع با کشور‌های اروپایی درباره بسیاری از مسائل مهم و تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد و بار دیگر موضع ثابت عراق را در قبال بحران‌های منطقه را یادآور شد. او تصریح کرد: تاسیس نظام باثبات منطقه‌ای و تقویت تکامل مثبت بین المللی و به رسمیت شناختن منافع متقابل تنها راه برای دور کردن عراق و منطقه از شبح درگیری‌هاست.

رئیس جمهور عراق افزود: عراق بخش اساسی از تار وپود عربی و اسلامی است و نمی‌توان از مسئولیت‌های این نقش بر اساس اصل منافع متقابل و مشارکت در تحقق امنیت و صلح منطقه‌ای چشم پوشی کرد. او افزود: ما همچنان یکپارچه کردن تلاش‌ها، در پیش گرفتن زبان گفت وگوی سازنده ودوری گزیدن از منطق دخالت در امور کشور‌ها را ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه آلمان هم بر پایبندی دولت متبوعش در حمایت از عراق در تمام زمینه‌ها و تمایل برای ادامه حرکت در زمینه گسترش همکاری دوجانبه میان دو کشور تاکید و از نقش محوری عراق به منظور تقویت پایه‌های صلح و امنیت و ثبات قدردانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.