تیم فوتسال زیر ۲۰ ساله های ایران در حالی میزبان دومین دوره رقابت های قهرمانی آسیا است که ماموریت دفاع از عنوان قهرمانی خود را پیش روی دارد.

در سوی دیگر، یازده تیمی که پس از رقابتی طاقت فرسا در مرحله انتخابی و گذر از بهترین های فوتسال آسیا خود را به این تورنمنت رسانده اند، امیدوارند تا ایران را متوقف کنند.

با این حال، متوقف کردن ایرانی ها تلاش فوق العاده ای می طلبد چرا که فوتسال در این کشور خاورمیانه ای به شدت محبوبیت دارد و تیم بزرگسالان آن سومین تیم رنکینگ جهان است.

۱۲ تیم راه یافته در چهار گروه به رقابت با یکدیگر می پردازند و ایران در این دوره در گروه اول با افغانستانی که یک بار در انتخابی چهار بر ۲ آنها را مغلوب کرده و هنگ کنگی که پس از انصراف عربستان جایگزین سعودی ها شده اند، مصاف خواهد کرد.

لبنان، تیم به اصطلاح روی فُرم مرحله انتخابی بود و با رکوردی بی نقص و ۱۵ گل زده راهی این تورنمنت شده است اما آنها در گروه دوم با صدرنشین گروه B منطقه مرکز یعنی جمهوری قرقیزستان و تایلند به عنوان سلطه گر منطقه جنوب شرق جدال می کند.

در گروه سوم ژاپنی ها محتمل ترین گزینه راه یابی به یک چهارم هستند؛ فوتسال در ژاپن درست مثل ایران، محبوبیت زیادی داشته و تیم های ملی و باشگاهی آن همواره پیشتاز تورنمنت های منطقه ای هستند؛ با این وجود، سامورائی ها در این رقابت ها باید منتظر آزمونی سخت مقابل ویتنام باشند.

تاجیکستان با وجود متحمل شدن شکست مقابل افغانستان، به این تورنمنت راه یافته و ایران نیز که به عنوان میزبان حضور خود را تثبیت کرده بود، قصد دارد از تجربیات خود بیشترین منفعت را ببرد.

عراق که در سال ۲۰۱۷ عنوان نایب قهرمانی را تصاحب کرده است، با هدف ارائه عملکردی بهتر نسبت به دوره گذشته، اطمینان دارد تا گروه چهارم را با وجود حضور اندونزی و چین تایپه به تسخیر خود در آورد.

طبق برنامه قرار است تمامی بازی ها در سالن سرپوشیده ورزشگاه پور شریفی تبریز برگزار شده و از طریق کانال یوتیوب کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور مستقیم پخش شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.