آناتولی گزارش داد، "ائتلاف روهینجا آزاد" در بیانیه‌ای از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و رناتا لوک-دسالین، هماهنگ‌کننده پیشین سازمان ملل مستقر در میانمار بابت ناکامی در حفاظت از هزاران مسلمان روهینجایی در این کشور بحران‌زده انتقاد کرد.

این گروه حقوق بشری بابت گزارشی که ماه مه منتشر شد از گوترش و لوک-دسالین انتقاد کرد. این گزارش ۳۶ صفحه‌ای تحت عنوان "تحقیق مختصر و مستقل درباره مشارکت سازمان ملل در میانمار از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸" آماده شد و گرت روزنتال، وزیر خارجه سابق گوآتمالا که دیپلمات سازمان ملل است به "شکست‌های سیستماتیک" سازمان ملل اذعان کرد.

در این بیانیه درباره نقش جنجالی خانم لوک-دسالین حین فعالیت در میانمار آمده است: ظاهراً او یک گزارش داخلی درباره ناکامی‌های هشداردهنده سازمان ملل در میانمار را که نقض‌های حقوق بشری فجیع را به جرایم علیه بشریت رساند، خصوصاً علیه اقلیت قومی تحت پیگرد روهینجا، لاپوشانی کرد.

این بیانیه تاکید کرد، پس از چنین نقض فاحشی در هنجارها و قوانین یک سازمان بین‌المللی چون سازمان ملل، لوک-دسالین بابت عدم ایفای نقش مناسب به عنوان نماینده سازمان ملل مسوول شناخته نشد. این گروه گوترش را به تشویق لوک-دسالین متهم کرد چون او به جای آنکه بابت اقداماتش مسوول دانسته شود، مقام رسمی سازمان ملل در هند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.