اسپوتنیک گزارش داد، میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل شامگاه جمعه به خبرنگاران گفت: ما درباره استقرار تیم کوچکی از افسران حقوق بشری با دولت ونزوئلا به توافق رسیدیم؛ با این حکم که کمک فنی و مشورتی فراهم کنیم و مهمتر اینکه به نظارت بر اوضاع حقوق بشری در ونزوئلا ادامه دهیم.

باچله همچنین از بحرانی که کمبود دارو و تجهیزات ایجاد کرده است و همچنین خروج افراد متخصص از ونزوئلا به شدت ابراز نگرانی کرد.

این کمیسیونر عالی سازمان ملل با تاکید بر اینکه با قربانیان سوء رفتار حقوق بشری، هم از سمت اپوزیسیون و هم دولت، دیدار داشته است، گفت بدون توجه به عاملان این نقض‌ها باید به قربانیان رسیدگی شود. باچله همچنین گفت درباره بحران اقتصادی در ونزوئلا هم صحبت کرده است.

باچله تاکید کرد: علل این بحران عظیم اقتصادی که به طور چشمگیری از حداقل سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است، متعدد هستند و من با دولت درباره نیاز به مقابله با آنها به عنوان اولویت، با حمایت سازمان‌های سازمان ملل متحد که اخیراً توانسته‌اند حضور خود را در ونزوئلا تقویت کنند، مذاکره کرده‌ام. نگران هستم که تحریم‌هایی که امسال توسط ایالات متحده در زمینه صادرات نفت و تجارت طلا وضع شدند، باعث تشدید این بحران اقتصادی شود که از مدت‌ها قبل از آن هم وجود داشت.

این مقام سازمان ملل افزود، با رهبران جناح‌های سیاسی مختلف در ونزوئلا ملاقات داشته است و از احزاب ونزوئلایی خواست تا "به صورت سازنده وارد مذاکراتی که نروژ تسهیل کرده است و تلاش‌هایی از این دست برای رسیدگی به شرایط سیاسی کنونی در ونزوئلا شوند."

باچله همچنین گفت دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای کمک به رهبران سیاسی ونزوئلا برای دستیابی به سازش آمادگی دارد.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا هم از سفر موفقیت‌آمیز میچل باچله تقدیر کرد و گفت این امر به کشورش در دستیبابی به پیشرفت در زمینه حقوق بشر کمک کرد.

مادورو که شامگاه جمعه با باچله دیدار کرد، گفت: اعتقاد دارم که این دیدار خوب بود … در جریان دیدار میچل باچله اولین گام در جهت روابط بین دولت ونزوئلا و جامعه ونزوئلا برای توسعه روابط در زمینه حقوق بشر را برداشتیم. ما در حال پیشرفت هستیم. معتقدم که این بازدید برای کل ونزوئلا و نظام حقوق بین‌المللی موفقیت‌آمیز بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.